Jump to content

Волана ми стои на ляво..


VAG Fan

Recommended Posts

При движение на прав участък волана ми стои на ляво. Преди няколко месеца на пътя за Самоков нацелих едно място с много дупки и от тогава волана е в това положение. Закарах колата на реглаж, но момчетата и в двата сервиза ми казаха, че няма нужда от такава манипулация. В друг сервиз гледаха предното окачване - и там всичко е ОК. На какво може да се дължи аномалията във волана и мога ли сам да си го върна в нормално положение. Или трябва да ходя отново в сервиз. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за реглаж отидох и ми като сложиха уредите казаха, че няма нужда да се прави реглаж. Затова посетих и втори сервиз - пак същия отговор. Не вярвам просто ей така да не скат да изкарат някой лев за няколко минути.

А има ли начин човек сам да си го оправи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен беше така воланът, закарах я на центровка, майсторът сам разбра докато я центроваше, че кормилото е на една страна и направи нещо отдолу (не знам точно какво) и сега си стои всичко точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз след смяна на носачи имах същия проблем. Оказа се, че не е направен реглаж след смяната им. Волана ми стоеше наляво при каране направо. След реглажа е почти прав, съвсем леко надясно стои, ама не ми се занимава пак да ходя за да го изправят напълно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При движение на прав участък волана ми стои на ляво. Преди няколко месеца на пътя за Самоков нацелих едно място с много дупки и от тогава волана е в това положение. Закарах колата на реглаж, но момчетата и в двата сервиза ми казаха, че няма нужда от такава манипулация. В друг сервиз гледаха предното окачване - и там всичко е ОК. На какво може да се дължи аномалията във волана и мога ли сам да си го върна в нормално положение. Или трябва да ходя отново в сервиз. Благодаря!

Можеш и сам - сваляш средната част от волана /бибитката/ ,развиваш голямата гайка с камък 24 и малък удължител .

След това издърпваш към теб волана от шлиците и го завърташ на един зъб на дясно . Би следвало да се подобри

положението. Събираш всичко по обратен ред и си готов за 5 мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не прави глупости да сваляш волана.Разбирам да си сменял радиаторче на парно,да си разглабял табло и т.н.,но ти волан НЕ си свалял,за да си го сложил после накриво.Иди на реглаж!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно нещои си изкривил с този удар за да стане това.Тези дето са ти гледали предницата на око нема как да хваната макферсона ако се е кривнал с малко и от там съответно и волана да се е завъртял и той.Не приятно е ако е топй ама за 20-30 кината си вземаш един от моргата и си сигурен.Аз съм кривил и знам как е и за това ти казвам и на теб да го имаш в предвид.Не гарантирам,че е точно от него.но при всички положения имаш нещо криво :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма глейте, то може на стенда като спре да показва коректни стойности, ама те тия стойности се гледат при идеално прав волан. Колегата е качил колата влизайки направо и волана логично е останал настрани. Требва да го барнат. Дори и при смяна на радиаторче се прави белег преди да се демонтира волана така че после да се постави в същото положение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще сваляш волана - внимавай за щипките, на които се държи горната му част - тази с логото на Ауди и клаксона - това за волан без еърбег.

Ако ги напънеш малко повече, отколкото трябва, се чупят - трябва да се действа съвсем нежно с тънка права отвертка. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не прочетох някъде колата в права линия ли се движи, като се пусне волана или дърпа нанякъде на прав участък от пъта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,за реглаж си.Имах същата драма.100% че в предната дясна част ти е проблема.Крив макферсон :zustimm: Сменяй и реглаж и си ти :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте колеги,

 

малко стара тема използвам, но проблема е подобен, ако не и същия.

 

Преди 3 дни ми правиха реглаж, след него нито теглеше на някъде, нито волана на криво, нито бие волана при по-силно натискане на спирачки.

 

От тогава съм карал градско, и извънградско (в неделя - 220 км минах) - всичко точно. Но днес паля пред блока, тръгвам и волана стои завит наляво - и то не малко. До работа са 5km и все така. Не съм очаквал без баране по предницата вчера да е ОК, днеска завит на една страна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да имаш спаднала гума/и? Провери им налягането за всеки случай. Не е нормално за 200км да се промени реглажа. Предполагам, че не си скачал в някоя дупка преди и след реглажа на предницата?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Не съм очаквал без баране по предницата вчера да е ОК, днеска завит на една страна.

Най напред провери да не би да са забравили да стегнат контра-гайките и нипела между късия и дългия накрайник да си се върти свободно .. Понякога в бързината ги има и тези моменти .. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да имаш спаднала гума/и? Провери им налягането за всеки случай. Не е нормално за 200км да се промени реглажа. Предполагам, че не си скачал в някоя дупка преди и след реглажа на предницата?

   Спаднали гуми няма. Не съм скачал в дупки преди/след реглажа.

 

 

Най напред провери да не би да са забравили да стегнат контра-гайките и нипела между късия и дългия накрайник да си се върти свободно .. Понякога в бързината ги има и тези моменти .. :)

 

   Отидох днес до един сервиз в София (големичък, малко след пресечката на Симеоновско и Г.М.Димитров). Пича я вдигна, поръчка малко и каза, че тампоните на 2-та носача са пътници (показа ми как луфтят и двата като напъва леко с една гега) и затова и да се нагласи реглажа, пак ще мръдне; и също така главите на шарнирите били набити с гняс и скоро време и на тях ще им дойде времето; но за да не се върши двойна работа, по-добре наведнъж сега да се направи смяна на носачите и шарнирите. До колкото знам тампоните (селеновите втулки) на носачите могат да се подменят (тоя каза че е много зор, по-добре други да се вземат).

   Забравих да му кажа да види контра-гайките и нипела между късия и дългия накрайник, но пък и не гледах през цялото време какво проверява точно. Майстора, който ми прави реглажа е доверен. Чухме се с него вчера и каза, че нищо не е забравил, и сигурно има нещо друго. Така, че нещата май се навръзват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

    (тоя каза че е много зор, по-добре други да се вземат).

   

Кажи му на този пич,който те е посъветвал да смениш целият носач вместо само втулките да хвърля гаечните ключове и да отива пазач на портала на някой завод.Явно монтьорската професия не е за него.Другият път сигурно ще те накара да смениш целият мотор заради едни сегменти,защото се сменяли трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избиването на тампоните става с най-обикновена хидравлична преса, с каквато би следвало да е оборудван всеки средностатистически сервиз, занимаващ се с ходови части... Да не говорим, че става и със самоделни скоби, ама това явно не е в капацитета на майстора :D

Друг е момента, че има разни гаражни изпълнения със заваряване на тампони, защото с времето носачът се износва и се появява луфт - тогава вече нови носачи е решението. От морга, разбира се :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е точно, в четвъртък преди обяд я закарах на препоръчан човек в Гниляне, Нови Искър (казва се Иво, и участва на събора с една зелена 90-ка кабрио). В петък преди обяд беше готова, и успях да отида на първия си Ауди събор :) Та оказа се, че една планка на кормилния механизъм зад мотора (която държи щангите и рейката май че) се беше строшила... Добре че не е станала белята. Имаше луфт на волана по принцип, но не можех да преценя дали е ненормален. Но е било от това + кривнатият на 30-40 градуса волан...

 

Беше я закарал на реглаж, и след това го допипна и така. В крайна сметка му занесох 2 шарнира и 2 комплекта х2 тампона за предните носачи. Той взе от Емо от Нови искър такава планка, за която споменах, и така.

 

Доволен съм от свършената работа от него и помощника му :biggthumpup: Само че не знам как се пише във форума, но нищо.

 

Благодаря и за отзивите на колегите по темата :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...