Jump to content

ПАРНОТО НА AUDI 80 B3/B4 ОТКАЗА


todor83

Recommended Posts

здр колеги.ето че пак се допитвам до вашите мнения.вчера като се връщах от варна по средата на пътя парното ми отказа да работи започна да вкарва студен въздух в колата.каква може да е причината да се получи така.на таблото Т? на антифриза си показваше 90-92 градуса,входа и изхода от радияторчето си бяха загряти до такава степен че неможе да се пипне.клапата за топло студено е местих,като е на студено си духа студено,като е дам на топло и духа стъдено, колата е ауди 80 В4 АБТ.благодаря предваритвлно за помоща.

Link to comment
Share on other sites

Явно клапите са причината,както при мен.Винаги когато дойде зима ще откаже парно или ще потече антифриз от някой спукан маркуч или радиатор :angry:

Link to comment
Share on other sites

ами не е от радиаторчето,най вероятно е от клапите за въздуха защото един приятел ми каза че имало дунапрен и като се изронел този дунапрен спирало да духа топло,тези клапи са се правили с епоксидна смола или кожа.обаче се правило лятото това нещо,сега неможело да се прави защото било студено и се трошало всичко.Ако някой е правил такова нещо моля ви кажете ми как да го направя и аз.

Edited by todor83
Link to comment
Share on other sites

Ами колега точно и аз днес се занимавах с тези клапи,историята е отвратителна особено за сезона въпреки че съм с гараж не е хич приятно за работа особено пластмасите са много чувствителни и си отдели половин ден за работа ако ти се занимава разбита се.

Link to comment
Share on other sites

Един колега от форума днес разглобява,утре ще сглобява,аз още умувам-студено е мамка му

Link to comment
Share on other sites

Вижте също и тук!

http://audibg.com/fo...4

Темата я пинвам, понеже е актуална за сезона, а все по - често се появяват теми със заглавие "проблем с парното"! Нито можеш да се ориентираш в такава тема с търсачката, нито има съществена информация. Събирам всичко полезно за това проклето парно на едно място, за да е полезно!

МОЛЯ, не пускайте теми за това, което вече е обсъждано тук, просто потърсете и попрочетете малко. От отделни откъслечни теми резултат няма. Тук има линкове с достатъчно подробни

описания.

1. тема за трета степен

2. тема за четвърта степен

3. тема

4. тема за първа и втора степен

Edited by RaDi_b4
Link to comment
Share on other sites

колеги аз мога да насоча начина по който се правят клапите за VW Passat поне един приятел ги е правил,предполагам че и за ауди е подобно,но като се постопли ще започна ремонта с него за моите клапи на аудито ми,давам линк да видите и да кажите който е правил клапи да каже мнение. http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=119900&start=60 а ето и още един да се види какво се казва изгорели клапи http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=71586

Edited by todor83
Link to comment
Share on other sites

На мен ми писна от тези студове и смъкнах табло и всичко останало.Радиатора ми беше здрав , но сложих нов.Ремонта се прави пред блока.На клапите само 2 дупки бяха запушени,всичко останали изглеждаха така ООООООООООООООООООООООООООООООООО утре ще сглобявам и ще кача снимки,макар и да е пълно вече с такива из темите.

Link to comment
Share on other sites

Здравейте отново,днес приключих с ремонта на клапите на парното и сглобяването му.Няма какво да описвам,само ще покажа снимки от проблематиката.

Началото

41666583411108456221328460054r6Sefr1KXBYTRTeQtB3w.JPG

Направих си снимки,че не мога да запомня всичко и се ориентирах по тях при сглобяването

189809783618198266711328460056UnRG4Wt9DF32K6ZJQU7t.JPG

На снимката се вижда една от дупките на едната клапа,другите две под тях баха единствените напробити

11271372411300009091328460060gFKAHFqEVxXDNSjWQ14U.JPG

Тук се вижда по-вътрешната клапа,която е не малко проблемна

6879604142070687731328460066EE9ADNGOHDb32CogPR9Z.JPG

Това е неприятната гледка,не вярвах че е моята кола.Доколкото виждам с другите теми,при В4 вентилатора е хоризонтален, а при В3 и купето е веритикален

105463420811134064831328460108DclGEdY8hFap4IP9aHXv.JPG

162777936716837104731328460111bSxcA4n4NQDwjQpaOiLD.JPG

14388223729260622101328460114udpjfEhH6FhUHNOMcLZ8.JPG

137529544314575220061328460117GA0sTvI4tVBdtuxpcChf.JPG

Радиаторчето ми беше здраво,но естествено го смених с ново,огъвах го опитах се да строша изхода и входа за водата , не можах,значи не е бил толкова опечен,но не си струва риска,беше лъскаво и запазено като новото.Клапите ги облепих с някаква изолация за климатици и отгоре с алуминиева лента/тиксо.

След два дни ремонт сега в колата е жега,още на 50 градуса духа топло,а като загрее до 90,просто не може да си стои вътре.Обезвъздушаването го направих,като развивах на моменти изходящия маркуч на парното и оттам излизаха мехурчетата.Отвреме навреме натисках маркучите ,за да ги ползвам като помпа и развивах капачката.Доволен съм след ремонта и съм благодарен на колегата dewaut от форума, с когото направихме процедурата.Успех на всички начинаещи,не може да се кара без парно през зимата,опаковах се добре с дрехи, най вече кръста ,макар и снеговалеж и поледица,ние не се отказахме :).

Пропуснах най важното,всички пластмаси останаха здрави,как огъвах едни щипки за жилата и други пластмаси,няма чупене ТОВА Е АУДИ :respekt: единствената пластмаса коато спуках е мрежичката,коато държи бутоните в средата на таблото,но не я строших,просто и с дебелина към 2 мм и я спуках,което не е никакъв проблем

Edited by integrale45
Link to comment
Share on other sites

здр колеги.ето че пак се допитвам до вашите мнения.вчера като се връщах от варна по средата на пътя парното ми отказа да работи започна да вкарва студен въздух в колата.каква може да е причината да се получи така.на таблото Т? на антифриза си показваше 90-92 градуса,входа и изхода от радияторчето си бяха загряти до такава степен че неможе да се пипне.клапата за топло студено е местих,като е на студено си духа студено,като е дам на топло и духа стъдено, колата е ауди 80 В4 АБТ.благодаря предваритвлно за помоща

Пич имах същия проблем преди 2год.Клапите за студено и топло имат донапрен,който с времето пада.Разглабяш и изолираш дупките и ще се оправи,както е описал колегата по долу.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Колега integrale45 засщо си свалял цялата касета може да се извади на половина без да се точи фреона не е толкова трудно . :gruebel:

Като правиш ремонта на - 15 градуса навън,при обилен снеговалеж,едва ли ще мислиш за фреона за през лятото.Имаше едни щипки на "касетата",които не можех да достигна без да откача тръбите на климатика откъм двигателния отсег,майната му ще го заредя.

Edited by integrale45
Link to comment
Share on other sites

Имаше едни щипки на "касетата",които не можех да достигна без да откача тръбите на климатика откъм двигателния отсег,майната му ще го заредя.

Така е но като дръпнеш по силно сами се откопчават и после и без тях може, самата касета добре се фиксира на двата болта който я държат.

Link to comment
Share on other sites

А може ли да се претапицират клапите без да се разглабя цялото табло...или е цял блок с радиаторчето?

Няма го тоя вариант, за съжаление.

Link to comment
Share on other sites

Колега integrale45 засщо си свалял цялата касета може да се извади на половина без да се точи фреона не е толкова трудно . :gruebel:

Как най-лесно ще се смъкнат клапите, без да се откача цялата касета?За да не се откачат примерно тръбите на климатика.При мен имаше едни щипки от задната страна,които пречеха за да разкача модула с клапите.Огъвах си ръцете ,надрах ги,но не успях :gruebel:

1766913422533454760132946070778Q81S6iBnJqmTPkCAUZ.JPG

192004164310846317751329460495u8vuelDJWxdRkURM9MGU.JPG

Link to comment
Share on other sites

Така е но като дръпнеш по силно сами се откопчават и после и без тях може, самата касета добре се фиксира на двата болта който я държат.

Не си падам по дейностите,които извършват "майсторите"да дърпам рязко и да ми оставят "резервни части"

Link to comment
Share on other sites

При мен не духаше а само бръмчеше. Смених филтър купе (под дясна чистачка) почистих около него и сега е ОК.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Пуснах специална тема, но нека и тук да кажа - НЕ купувайте радиаторче Нисенс - Nissens - заради него се наложи отново да свалям таблото! :steinigung::2gunsfiring_v1:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Вуйчеееее, не е Нисенса виновен !

Е Саше (methtical) той мисля на Бер беше заложил - преди около 2-3 месеца го беше слагал, с щампа на него или 06 или 08 !

Не искам да се повтарям - купувайте радиаторчета, които не застояват много !

За съжаление това са тези с ниска цена - Топран и БНР, Феби и т.н. !

Пепи (buzzi) няколко пъти споменава че всъщност Топрана не е лош !

Link to comment
Share on other sites

На мен Васко ми махна от Б3- ката оригинално Бер-Хела със щампа за производство от преди две години- беше сменяно в немско, но не бяха промили системата. Беше затлачено с оранжева слуз, разбирайте ръжда. Пред гаража му беше станал оранжев дори цимента след промивката :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

Мдааа, в гаранционните карти на Нисенс искат промивка на системата преди монтажа на новият радиатор (без тези климатичните) !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...