Jump to content

ПАРНОТО НА AUDI 80 B3/B4 ОТКАЗА


todor83

Recommended Posts

Здравейте,колко теми изчетох и май ще ми просветлее.Миналата година смених термостат с Валер /отваряше рано/,декември смених ме с приятели радиатора за парно-беше пробил оригиналния /с Бер-Хела/ облепих ме клапите с фолио / донапрена си беше на 85% цял/ и пак студ.Днес на -1С на вън, и 90С на двигател ,на място реших да пробвам как топли.Колкото повече увеличавам степента на вентилатора,по-студено става.Като завъртя клапата топло-студено в крайно положение я чувам как изтропва.Да ли пък да не сме обърнали клапата топло-студено,Като я обезвъздушавах го направих от изходния маркуч на парното.Имах известни течове ,но ги оправих.Възможно ли е от гарнитура на главата да не мога да я обезвъздуша.Маркучите казват,че не са толкова твърди.Двигателя, не гори масло и не смесва антифриз и масло.Приятел ми препоръчва да източа от разширителният съд течността и да покарам без капачка,но мен ме притеснява да не изхвърли антифриза.Този приятел караше така така заради гарнитура на главата ,но неговият двигател е 2,0 115кс В4 купе.Маркучите към газовия изпарител са свързани паралелно на парното.Газовата е поставяна в Италия и то доста грамотно.Два зимни сезона не я ползвах,заради пусто парно и си мислих ,че е заради сглобка за Италия е така.Някой да има идея?

Link to comment
Share on other sites

Здравейте, кажете моля Ви коя марка радиаторче на парното е най-хубава. Оправих всичко по колата сам и е както трябва, но не духа топло. Мисля, че не топлоотдава добре. Новото радиаторче е Топран.

Link to comment
Share on other sites

Никога Topran каквато и част да е !

Колега от форума мисля ,че продаваше хубави радиаторчета  !

 

 

 

Колеги, не се лъжете да слагате радиаторчета за парно по 30-40 лева, сложете си Behr, търсете го от КОКО, скоро един колега си скуба косата че е сложил евтино, дъното му се разцепи на две места по ширината открай докрай. Не се сменя много лесно, за да се правят такива компромиси.

 

 

 

Този коментар имах в предвид ! Успех !

Edited by dobatavision
Link to comment
Share on other sites

Цитиране на предходен пост!

Днес правих водното съединение от радиаторчето за парно до двигателя ,защото джаджата за обезвъздушаване изпадна заедно с гайката от маркуча- Топран - турски. Да знаете много пръска от там,до като спря двигателя и падне налягането отидоха към 3л антифриз.Поправих го с винтил за колело от старите за 2лв. дано да има ефект.

То аз като съм с Хела от Коко под 0-та парното е слабичко-декоративно.Като превключвам от 2 на 4 степен вентилатора духа по - студено,това не е ли клапа?

Клапата топло -студено първа ли е до вентилатора да къртя утре?

Имаше снимки, но вече са изчезнали някой да има налични снимки?

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Това е начина с резане на въздуховода тая лъскавата клапа насочва към парното , а тая от ляво дето е все още с дунапрен спира и пуска към челните духалки облицовай я и нея да не разглобяваш пак ,че аз ще трябва ... !

 

99% клапите са се разпаднали на тези коли дори на а4 б5  и при тях е същото !

 

 

m7c9.jpg

 
6j4e.jpg
 
c745.jpg
Edited by dobatavision
Link to comment
Share on other sites

Е как може човек да си причини тая свинщина в колата?

 

 

Един бърз въпрос. Входящия маркуч на радиторчето, този от към шофьора ли е?

Този, който излиза от главата.

Edited by RaDi_b4
Link to comment
Share on other sites

здр колеги радиатрчето на парното го смених преди седмица защото нямах парно и двата маркуча бяха топли но дъхаше студено  првите 2 3 дена всичко беше окей и слд това пак същата песен от какво може да е

Link to comment
Share on other sites

Недобре обезвъздушена система, липса на достатъчно антифриз, неработещ термостат, разпаднати клапи, разкачено жило на клапата за топъл/студен въздух.  Клапите ревизира ли?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

абе коя клапа е за към стъклото ,краката и напред?напоследък моята само напред духа и ми изгарят веждите от жега ,пък краката студени..

Link to comment
Share on other sites

Колко си спомням, клапата за напред е тази на средната снимка от горните три снимки. На снимката се виждат три дупки и малко останал дунапрен на клапата. Тя е при теб останала в положение като на снимката. Всичкия въздух минал през радиаторчето клапата насочва към средните духалки. Когато се тази клапа затвори, въздуха се насочва наляво, а там има още една клапа която разпределя въздуха към стъклото и към краката. Поне така беше при мен когато разглобявах таблото.

Link to comment
Share on other sites

КОлеги ще се включа и аз. Парното ми не духаше топло, поради причината че термостата беше в отворено положение. Смених термостат и водна помпа и ... пак същото. Духа си студено.

Проверих входния маркуч в казанчето - пари. Другия обаче е студен.... :/

Клапите ми се местят, степените работят, климатика е 6...

Радиаторчето сигурно е а смяна, може би е запушено и не циркулира течност в него.

Работата е там, че ми искат 187 долара за ново радиаторче и към 350 долара за труд, което няма как да стане. Обмислям да си купя радиаторче с какъвто и да е произход, но да не е толкова скъпо и по темата със снимките да си го сменя сам. Не знам обаче дали ще трябва да се източва всичкия антифриз. Колата е 97 Audi Cabriolet 2.8

Работата е там че в Чикаго е около -30 и да се кара без парно е Ад. На всичкото отгоре когато карам лек "полъх" на въздух си влиза в купето, зависещо от скоростта на движение. Обмислям да си пускам климатика, може и по-топло да духа отколкото външния въздух :D

Знаете ли някаква шмекерия или побългаряване за да го оправя без да купувам ново?

Link to comment
Share on other sites

Здравей, ако радиаторчето е задръстено, почти е сигурно, че няма да го оправиш. Отлаганията които са вътре са на камък. Можеш да махнеш двата маркуча, които влизат в него и да го продухаш с вода, да видиш, ще излезе ли нещо, но при този студ, водата ще замръзне преди да е преминала през него!!! Не знам какви радиаторчета се продават там, но знам че най-хубавото е Behr-Hella. Тук има разни китайски, ефтини, но аз никога не бих сложил такова, в предвид трудната му смяна. Много важно е като се отвори таблото да се оправят клапите, дунапрена е опадал, дори да не е опадал е пътник. Аз си облепих клапите с дънков плат и с каучуково лепило, облепих ги от двете страни. Това е задължително, защото дори при ново радиаторче, ако клапите на са облепени, пак нямаш парно. Тук в България това радиаторче е към 100- и нещо лв. Говоря за Behr-Hella, китайските са към 30 лв. Представяш ли си в тоя студ да се спука и да ти изтече антифриз в краката, няма да изсъхне до лятото! Това се прави един път като хората, за да не се отваря пак. Поздрави и успех!

Edited by koko60
Link to comment
Share on other sites

Колега Georgiiii, не се източва антифриза при смяната на радиаторчето. Маркучите към радиаторчето са на доста високо място така че няма теч.

Надявам се да имаш топъл гараж за работа. При промивката може да опиташ и да налееш малко оцет в радиаторчето и да почакаш да подейства върху отлаганията. Надявам се да успееш само с промивка.

Ако слагаш ново, трябва да долееш около половин литър антифриз в системата и да обезвъздушиш ако се налага.

Гледах в ЕТКА и радиаторчето при теб е еднакво като при останалите Б4. Номерата по ЕТКА са 8D1819030B и 894819031A. Цените при нас са 110-120 лева за BEHR HELLA и 30-70 за останалите производителите.

Обезателно претапацирай клапите. Когато го аз правим за мене, ще ползвам тънка алуминиева ламарина. Такава може да се намери в печатниците.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря на ставров за съвета. Ще пробвам това с оцета (Преди време си чистих кафе машината с оцет и стана. Работата е там че таблото няма да го свалям при никакви обстоятелства този етап, защото нямам гараз дасе занмавам толкова време...:/

А марките радиаторчета нямам и представа. Те обикновено и в магазините нямат представа какви са, а чак като пристигнат ти си ги виждаш, но OEM оригиналната част или поне тази по предписание е 187 долара...

Link to comment
Share on other sites

Няма ли начин да ползваш гараж на някой приятел? Или да намериш под наем? За тази работа един ден ти е достатъчен, колко и бавно да работиш.

Когато промиваш с вода, опитай в двете посоки по няколко пъти. Отлаганията би трябвало по-ефективно да се махат когато водата тече в обратната посока от антифриза.

Ето тук може да видиш номера на радиаточето от различни производители:

http://www.autopower.bg/%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE-audi-80-sedan-8c-b4-2.8-d453c40.html

Тук се вижда че номера на BEHR HELLA радиаторчето е 8FH 351 311-421. Попитай по този номер по магазините.

Link to comment
Share on other sites

Гараж до момента нямам, и нямам познат, в на който да го оправя.

Днес като отивах да си го взема се оказа че без да са питали искам или не са наляли някакъв боклук в антифриза, което уж било за тази цел и може да се смеси в малки количества и го е прочистил малко.

Относно Hella радиаторчето - мисля че трудно ще се намери. Тук само в Чикаго има повече авточасти на склад, отколкото в цяла България. И от там следва въпроса как да се намерят Хубавите части и къде да се търсят за съответните марки.

Трябва да си специалист за да го знаеш...Няма нищо общо с България

Избил ми семеринга докато я пробвали, та сега утре дано си я взема и ще видим как е парното

благодаря ставров :)

Link to comment
Share on other sites

Колеги помагайте!
Днес докато си сменям степените на парното ,изведнъж спря да работи.Проверих бушоните ама нищо им няма.. само установих ,че по Плюсовия кабел ни тече ток.
Поздрави!

P.S Справих се с проблема , оказа се прекъснат кабел .. :steinigung:

Edited by NiGh7
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Много драматична тема. 
Аз го правих вчера това упражнение . Никакви лепенки. 
Сваляш всичко вадиш касетата разглобяваш касетата, вадиш клапите, вземаш нитачка занитваш с алумиенева ламаринка прогонваш жила врътки механизми смазваш клапите изчистваш пт вътре и сглобяваш.

Пускаш парното мирипе на препаратче и става сауна ;) 

ЗА жалост ако не си го правил преди изпадаш в транс като видиш какво си направил за да извадиш касетата с клапите и се чешеш умно докато намериш всички болтчета ;)

Успех на всички! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Снощи нещо стана и врътката на парното не иска да отива до крайно студено, седи някъде на около 20% парно и по натам оказва съпротивление, страх ме е да я натискам , за да не я счупя . Някакви идеи ?

Link to comment
Share on other sites

Първо -Сваляш врътките и проверяваш дали жилата са фиксирани където трябва и дали нещо не пречи на врътката.
Спокойно можеш да издърпаш целия панел към теб около 20 сантиметра.
При мен целия въздуховод беше пълен с разкапалите се дунапрени от  клапите и боклуци и едно по едно разглобих всичко смазах втулките и сега се въртят с духане.

Дано стане по лесния начин.

Поздрави!
 

Link to comment
Share on other sites

Момчета не купувайте радиаторчета щото новото е по зле от добре ремонтирано старо. Сменил съм до момента на 2 коли с нови радиаторчета  от магазина, едното беше даже топран.  Миналата седмица сменявах на трета кола. На едното ми ауди и не купих ново а ремонтирах старото. Отворих долния капак на радиатора извадих вътре тия шитави серпентини дето не знам кой умник е решил да сложи но не вършат абсолютно никаква работа а само създават главоболия и запушване. Та махнах серпентините от тръбичките промих сглобих наново и всичко вече е ок. Сутрин поалиш и след 2-3 мин вече е хладко а след 10 топло. Сега през радиатора свободно циркулира всичката вода от двг и веднага щом почне да засе затопля почва да отдава топлина. Така прочистено има дебит да минава вода. Доволен съм много от резултата и за напред едва ли ще купя от магазин. Пълни боклуци. особенно ментетата за по 30лв. през тях вода не минава, и на това се дължи хладкото парно след поставяне на ново радиаторче. А след подобен ремонт радиаторчето става НЕЗАПУШВАЕМО  :dance:  :biggthumpup:

Link to comment
Share on other sites

шитави серпентини дето не знам кой умник е решил да сложи но не вършат абсолютно никаква работа 

"Шитавите серпентини", "майсторе" са ги пъхали хора по-умни от теб с цел да забавят движението на антифриза в самото радиаторче !

За да може да е по-добро топлоотдаването ... Един вид да може вентилатора да обдухва повече време преминаващият през радиатора антифриз ... Да продължавам, или ще се сетиш защо са там ?!

Link to comment
Share on other sites

Не само на мен, но и на много хора им е ясно защо са тия серпентини. Ясно е също и че някой по-умен от мен ги е сложил,и че е паднало изчисления и пресмятания от инженерите при конструирането да забавят антифриза за по-добро топлоотдаване, дори и формата на серпентините и извивката предполагам е пресмятана,изпитвана и т.н. но вътре не е една тръбичка за да има нужда от толкова спиране забавяне. Вътре са 25 тръбички(поне в това което отворих) разминаващи се. Съвсем тънки алуминиеви и се нагряват много бързо,и мисля няма нужда от забавяне а след време и запушване с насъбирането на някаква кал ръждива и лепкава като гел. Така че за мен е по-добре врелия антифриз да си циркулира с всичкия си дебит от помпата на двг, топли предоволно,и се надявам с този проблем да не се занимавам повече до като се движи тая кола(смяна на радиаторче). В магазините има избор за радиаторчета от 30 до 130лв. Всеки си решава дали да е  ново-старо-ремонтирано-скъпо-евтино..

 

Весело посрещане на новата година на всички  :)  :bia:  :biggthumpup:  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...