Jump to content

ПАРНОТО НА AUDI 80 B3/B4 ОТКАЗА


todor83

Recommended Posts

Клапата за рециркулация при колите без климатик(фабричен)+сложен италиански, се затваря по два нячина- със жило при положение на ключа за вентилатора в нулево и с бутона REC. Релето което командва моторчето на клапана е зад жабката, на стената между купето и мотора. При мен жабите бяха шунтирали жилото. Реших, че ми трябват и двата варианта и си го поправих.

post-4964-0-37235700-1453808870_thumb.jp

Edited by rumenggr
Link to comment
Share on other sites

Значи ето това дето питах горе долу ми стана ясно. Онова пъпче на което няма нищо е точно там на механизма за степените, нищо че те са електронни и няма жило за тях. Но Аз пробвах да мръдна клапата на сила - връща се веднага. Дори и жило да сложа пак ще мъчи да се върне в затворено положение и ще се прецака :nixweiss:

Link to comment
Share on other sites

Клапата за рециркулация при колите без климатик(фабричен)+сложен италиански, се затваря по два нячина- със жило при положение на ключа за вентилатора в нулево и с бутона REC. Релето което командва моторчето на клапана е зад жабката, на стената между купето и мотора. При мен жабите бяха шунтирали жилото. Реших, че ми трябват и двата варианта и си го поправих.

Здравей колега аз съм със същият климатроник на аудито слаган в Италия ,къде се намира това което си показал на снимката по точно да направя и на моето едно жило такова ...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Някой може ли да ме опъти къде мога да намеря прословутата резисторна матрица на парното (плочката зад жабката), на магазин ми казаха 120лв за нова, а четох тук , че я имало за 20 пак нова, 2ра ръка не ми се купува защото 1 господ ще я знае колко работи или ще работи, по-добре да си майсторя моята.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Аз искам да попитам за врътките на парното на Б4 с обикновен климатик (с бутоните АС и REC) същите ли са като на Б3 със същия климатик? При мен цялото парно е тотал - радиаторче, клапи и степени :) Утре ще започвам да разглобявам и съм намерил такъв панел с врътките от Б3 с работещи степени и за това питам дали са взаимозаменяеми
 

Link to comment
Share on other sites

На 05/04/2016 at 14:44, Sklepi написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Едно към едно са!На моята Б4 си сложих от старото Б3 врътките(с цялата конзола понеже моята се стопи)само гледай да не объркаш жилата за прозорец, духалки и крака-две са на една врътка и могат да се разменят!Даже си сложих самите врътки от Б3,понеже са по-дебели на захват и повече ми харесват!

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Благодаря за инфото :bia:  Мисля, че няма да ги объркам понеже едната от двете е маркирана с червено и там където се законтря също е с червено. Оказа се че някой е творил преди мен :steinigung: Радиаторчето е сменено с ново Хела-Бер произведено 02/2008 г. но е задръстено. Защо е задръстено на всички ни е ясно :)  Като я взех беше с вода и т.н. Мисля да си взема радиаторче на B.N.R, но незнам какво да правя с клапите, едната е облепена с климатично фолио, на снимките ще видите как е ремонтирано с нитачката и фугата ми се струва голяма :(

 

http://www.prikachi.com/images.php?images/189/8733189J.jpg

http://www.prikachi.com/images.php?images/190/8733190u.jpg
 

Link to comment
Share on other sites

Клапите трябва да се облепят с плат. С това фолио са шумни и тракат. Някакъв плат, каучуково лепило, от двете страни се облепва, моите даже ги заших с конец за всеки случай. Всички други интерпретации са или шумни , или съмнително нетрайни. Разни авангардни материали слагат някои хора, голяма работа било. По-добре точно с този ремонт да не се рискува. Аз лично преди 4 години облепих клапите с дънков плат, и мисля че това е най-доброто решение, заших ги и с конец, да не би да се разлепи. Аз сложих радиатерче Behr-Hella от Коко. Не съм си и помислял да слагам друго. За информация ще кажа, че при 0 гр. навън, след като колата загрее добре, от средните духалки температурата измерена с цифров термометър е 69 гр. Никога с ефтини радиаторчета това не може да се постигне!

Link to comment
Share on other sites

Колега Коко не съм много съгласен. Моите ги облепих с алуминиево лепящо фолио, Индустриално специално за климатична инсталации - слагат го на централните климатици точно със същата функция - да изолира и не позволява пролуки. Няма нищо общо с фолио за готвене на печено пиле..Индустриалното е поне 5 пъти по-дебело. Предвидено е за големи температурни толеранси и много силно лепи - като го лепнах накриво 5 минути не мога да го отлепя. Не шуми..то е дебело и трудно се огъва, камо ли да шуми от въздушната струя. Ако врътна рязко и бързо се чува как клапата се удря, но това е и само ако нарочно го плясна..

За дънков плат не знам, но също ще да е здрав, но той се износва с времето и изтънява (но вярно сигурно 20 години да се износи) но ако е дебел плат може да не прилепва клапата до стената добре.

 

:)

 

Link to comment
Share on other sites

Да, и аз говоря за такова фолио. Пиша това, защото един познат си направи клапите така и след една седмица заедно с него разглобихме колата пак и облепихме с плат. Каза че при по висока скорост на колата се чува шум от вътре. Иначе става.

Link to comment
Share on other sites

Бях забравил колко е яко да имаш изправно парно на Б4 :) Всичко работи перфектно имам степени, клапи и най-вече парно :) Понеже разкачвах и маркучите от радиатора и вадих буксата на датчика, перките се включват когато си искат :( Възможно ли е да е от буксата на датчика която може да се намокрила с антифриз и нещо да окъсява, допреди да промия радиатора всичко си беше изправно?
 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Когато не ти работят първа и втора степен на парното/климатика ( колата е ауди 80 Б4 със заводски климатик ) а само последните две какво трябва да сменя ?
Въпросната резисторна матрица ?

 

Link to comment
Share on other sites

Вероятно да, обикновено ключа е наред. Матрицата сваля сравнително лесно за проверка.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря ти за отговора.
Мисля да мина през процедурата но не съм много уверен , че ще се справя.Лошото е че в темите относно този проблем повечето снимков материал не работи което е проблем за хората който ще го правят тепърва :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Да попитам за съвет за моята б4 и парното ѝ.

От известно време не работи, т.е. не може да се включи и да почне да духа.

С такова управление е колата:

DSC_26011443875713.JPG

Пускането ставаше като натисна върху стрелката сочеща дясно в секцията "air" или като натисна бутона "stop", сега няма никаква реакция на нито един от бутоните от управлението. Проверих бушона(мисля 17-ти беше) здрав е. Като дам на контакт, на бушона има ток, като проверявам с пробната лампа. Релето не знам как да го проверя дали работи(мисля, че се водеше реле 5 от схемата на бушониерата). Свалих панелчето и пробвах всеки кабел от трите букси, дали стига ток до него, но лампата не светна на нито един кабел.

 

Някой, дали се е сблъсквал с подобен проблем с тази глупост от снимката.

Edited by AsK
Link to comment
Share on other sites

Това е стария модел Диавия (по известен като Диария) и е на отделен сноп от този на колата. Свали кората под волана и огледай за страно висящите бушони дали са здрави, релетата също. Също и бушоните и релетата в моторния отсег (трябва да са под черено капаче 10/10/10см около сервото на спирачките). Аз съм със следващия модел диария и  имам една кутия (компютара му уш било), при мен е вързано със свински опашки за въздуховода над жабката, и до него стигат всички датчици и сигнали от управлението, огледай дали имаш нещо подобно и го прегледай. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
На 11/22/2016 at 17:52, krisaleks написа:

Това е стария модел Диавия (по известен като Диария) ....

 

Закърпих положението по "жигуления(грозния)" начин. Уж беше тръгнало да работи, но преди да си тръгна и пак спря, та изринах жабката. Намерих кабелите за вентилатора, стига ток до вентилатора, и с кабелчета и ключе 30А направих директно пускане на вентилатора. Това не беше достатъчно, та се наложи да откача и водача на клапата за топло/студено и да я ръчна на топло. Климатик нямам откак съм си купил б4-ката, та ми не дреме. Важното е, че като загрее колата и баща ми ще има да си пусне топло :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги,

Да се включа и аз  в тази тема с подобен проблем. В моето Ауди 80 В3 без климатик и без газ, нямам парно. Изчезна преди две седмици. Оттогава доста теми изчетох изчетох и с помощта на някои от тях си смених термостата и антифриза.Това не помогна. После през жабката разглобих въздухопровода, достигнах до две от трите клапи, облепих ги. Успях с ръка да пипна от едната (предната / външната) страна радиаторчето и то е равномерно топло при включен двигател. Щастлив сглобих всичко, казвайки си от клапите е било и... ПАК нямам парно! Имате ли идеи от като може да е. Единствено не съм облепил клапата, която регулира отгоре, отпред или отдолу да духа. Тези за пускане и за топло/студено са облепени. Възможно ли е да е от тази последна клапа и възможно ле и нещо друго (боклуци и дунапрен например) да блокират топлото от вътрешната страна на радиаторчето, която не успях да достигна?

Link to comment
Share on other sites

А сигурен ли си ,че клапата за топло и студено работи-отваря и затваря?

И как си успял да стигнеш до нея без да разглобяваш таблото и да я облепиш?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...