Jump to content

Модификации по нашите А3


Moonland

Recommended Posts

Намерих си С3 крило и трябва да се правя на бояджия сега понеже е друг цвят, а нищо не разбирам. Колко ситна водна шкурка ще ми трябва за да махна боята и после понеже колата ми е сив металик ще стане ли със спрей същия цвят да напръскам спойлера? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих си С3 крило и трябва да се правя на бояджия сега понеже е друг цвят, а нищо не разбирам. Колко ситна водна шкурка ще ми трябва за да махна боята и после понеже колата ми е сив металик ще стане ли със спрей същия цвят да напръскам спойлера? 

Надали със спрей ще успееш да докараш същия цвят, по-добре виж по каталог или нещо такова какъв точно ти се води цвета.. относно подготовката с шкурки, ако искаш цялостно да махнеш боята по-добре да започнеш от някоя суха и едра като примерно 120 и да ги редуваш сухи 120-240-400 и после водни 800-1500-2000. Предполагам така би било най-нормално, аз не съм професионалист в тази област, просто по такъв начин съм си подготвял конзолата и дръжките на вратите, че да ги боядисвам в черен цвят :) Както и задължително след това да измиеш всичката прах останала върху крилото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов личен рекорд нон-стоп работа по колата - малко над 14 часа (до 2 и нещо през нощта) :)

 

Зимата си наумих, че искам да направя нещо за консвервация на лака/боята на колата, който макар и на пръв поглед да е все още в много добро състояние, неизбежно е подложен на всякакви атаки - атмосферни, биологични (д*ба пернатите), наченки на "въртели" от автомивки и разбира се всякакъв род микро-драскотинки и следи ако човек се загледа много, много внимателно на правилната светлина ;) След като дълго време проучвах какво, къде, колко и т.н. в крайна сметка реших, че предпочитам сам да се погрижа и за това, вместо да изсипя пари някъде еднократно и да се надявам на резултат, какъвто целя, а и за да имам възможността да го правя и в бъдеще.

 

И така в последните месеци се оборудвах след много, много (ама много) проучване - ексцентрична полирмашина с електронно управление, съответни различни по размер подложки, падове (различни по размер и твърдост), пасти с различна абразивност, quick detailers, вакси, спец. кърпи и т.н. и т.н. и т.н.

 

yBgNdm9.jpg

 

Та колата мина през цялата процедура както си му е реда:

 

1. Хубаво измиване (добре, че реших да си спестя изцяло ръчното така и така ще я обработвам, иначе щяха да са 16 часа)

2. Цялостно почистване с глина и detailer, премахвайки всякакви налепи (особено концентрирани по долната част на вратите, задната броня и капак, задните калници и предния капак.... човек не вярва докато не погледне внимателно и пипне)

3. Полиране на цялата кола сектор по сектор. Целта не бе да изкарам абсолютно всяка драскотина и точка и така да изтъня лаковото покритие до минимум, както биха направили в почти всеки сервиз, а просто едно повърхностно почистване, премахвайки най-вече следи от автомивки, замърсявания, които не са паднали с глината и заглаждане на малко по-дълбоките драскотини в лака. Изненадата обаче беше, че се наложи да ползвам най-силния препарат, с който разполагах за да постигна този лек ефект и то с по няколко минавания. По-слабите, които уж са точно за това, просто бяха безсилни. Очевидно Ауди продължават да ползват твърди лакове както им се води слава, макар и вече доста по-калпави по хим. състав, както при останалите производители. 

4. За завършек - консервация с индустриална, авиационна вакса на вече идеално гладкия на пипане лак.

 

Сега като знам с колко труд се постигна желания резултат се радвам, че реших да инвестирам в полир-машина, а не да опитвам на ръка - щеше да е абсолютно безсмислено и да си откача ръцете напразно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, това за което не ми стигнаха сили в тия 14 часа е фотография :)) А и не съм убеден, че разликата "преди-след" може да се улови лесно на снимки. Иначе колата сега е лачена и гладка та и муха да кацне се разчеква :icon_biggrin:

Ще се види ефектът от ваксата във времето. Любопитен съм като завали какво ще е положението. Във всеки случай наистина вече мисля да спра с автомивките с четки - по-добре по-дълго мръсна, от колкото надраскана. Страхотен бич са за лака. Аз и до сега ги избягвах и подбирах тъй като има четки и четки, но вече ще премина на ръчно миене иначе 14-те ми часа труд отиват в канала при 3-то миене. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само ръчно ами собственоръчно ;). Аз от много време насам сам си мия колата и не давам на никой да ми я пипа. На по-модерните автомивки на самообслужване има и четка която пуска препарат и се препоръчва за по-старите коли с лаково покритие. Много е удобна а освен това е и в пъти по-евтино, което съм сигурен, че не е твоята цел нито моята, но все пак си е + и това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да разбира се - собственоръчно имах предвид, но даже и пароструйка не е най-доброто, четки от какъвто и да е характер в никакъв случай (но все пак по-добре от автоматите с ротационни четки) - мисля да премина на метода на 2-те кофи с автошампоан и съответната ръкавица и кърпи. Проблемът е когато времето (атмосферно и лично свободно) е неподходящо/недостатъчно за целта, тъй като поне при мен няма как да се прави пред къщи :icon_neutral: Но тогава очевидно е по-добре мръсна кола докато се появи възможност :) До сега принципно гледах да е безконтактно (с пароструйки) когато не се налага непременно контактно, но въпреки всичко всяко едно измиване с четки си оставя подписа, а налепите се закотвят така здраво на неподдържан и непочистван лак, че няма премахване без четка и съответно драскане.

 

В крайна сметка въпрос на баланс - не съм маниак на тема външен блясък, но както се вижда за съжаление няма средно положение - или се грижиш и поддържаш както трябва, или зарязваш всичко и заприличва много бързо на шкурквана и цялата във въртели като блесне слънце. А ако някой иска да го прави това упражнение с полирането на всеки 3 месеца, аз лично не съм навитак след вчера... :freak: По-добре по половин час за собственоръчно миене :)

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах предвид ето

четка. Направена е от много мек косъм който няма как да нарани боята по никаъв начин. И целия клип не е лошо да се изгледа. Има не лоши съвети. Само чистенето със силиконово перо не ми хареса много много :).
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвета за охлаждането със студена вода ,в топло време не е особено удачен. Миналото лято сменях предно стъкло,поради спукване, следствие от припек на слънце  цял ден и студената вода от такава автомивка... От тогава само с топла !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно на място е забележката ти! Същото важи за спирачките - горещи дискове никога не се поливат със студена вода! Термичният шок води до изкривяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги , позабравихте темата. Искам да ви питам,ако искахте да купувате джанти на светло сив металик . Какви бихте си избрали до цена до 550 600 лв. Дали 17 или 18 и дали нещо познато ,и стандартно, или нещо което като се види и се запомня , макар и по - скромно, защото говорим за 2ра асфалтна употреба ;) хаха , аз си мисля за това , но се замислям  http://olx.bg/17ski-dzhanti-o-z-s-letni-gumi-za-golf-4-bora-biytl-audi-a3-seat-shkoda-oktaviya-5-po-100-i49454163 , също така не съм и фен на чените джанти , даже какво мислите за бяла версия на тези ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Stent8 - така не мисля, че някои може да те насочи към каквото и да било :) Спри се на няколко конкретни варианта и може да получиш мнение, но все пак по отношение на визията е изцяло въпрос на личен вкус. Лично аз не харесвам чисто черни джанти и "многоспицови" джанти като в твоя линк независимо от купето. Разбира се има хора, които си падат по такива. Иначе единственото, което мога да те посъветвам е да не купуваш измислени марки (в т.ч. турските). Съдейки по информацията в профила ти считам, че става дума за A3 8L - може би една тема, която би ти била от полза: 

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=161296

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пък те под път и над път :D .. преди фейслифта са мега яки, както и Angel Eyes :) Впрочем и фейсовите са хубаво, но нещото което не ми харесва е, че са сложили късите от вътре.. по-този начин колата изглежда по-мъничка като я видиш само на фарове... Ако може да се обърнат ще е по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

angel eyes на ауди?

 разпространено е, но според мен това е в категорията на "тунека"

Аз до сега си бях с оригиналните фейсови хели-

10170924_659928960720971_132714658638567

сега ще сме с фейсовите хели с ксенон на s3, на които лупата им е малко по- малка и колата гледа по- лошо :)

800px-Audi_S3_2003_dolphingray.jpg

IMG_0922_2.JPG=shit  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

angel eyes-това не е ли запазената марка на Беемве?

 

От тея фотоси,показани от колежката Шуши-най долната А3-ка,направо са я загрозили с тея фарове и добавка на броня и верно е shit,даже два пъти shit. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...