Jump to content

Подгряване на изпарителя


Recommended Posts

И при мен всичко си работи на пълна пара. За в момента съм много доволен държанието на системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
  • Отговори 174
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

Ето какво сътворихме с един приятел. Почнахме го преди доста време, но все не оставаше време. За целта използвахме парче медна тръба 25см(остана ни около 5см, след като разкроихме капаците за отстрани) с Ф52мм и 22см бронзова тръба Ф18мм, която минава през медната за по-голяма якост. Бронзовата тръба е изрязана като кану отгоре където влизат свещите, а останалата част е надупчена на няколко места. Човека имаше бронзови щуцери, които разпробихме още и нарязахме резба според свещите(мисля 10х1 беше). Всичко това го запоихме с калай. Сега ще търсим реле, към което да вържем свещите. Те пък от своя страна ще се пускат с копче някъде от таблото. Направих го за две свещи защото винаги мога да добавя още една ако имам нужда. Сътворих го защото тия фабричните нагреватели са кът, а и струват доста повече. Всичко ми излезе около 20лв. Сега оставя да намеря и две свещи и всичко ще си дойде на място. Както стана въпрос по-рано в една моя тема на вторичните във Враца има всичко стига да не те мързи да търсиш :rolleyes: . Имам и още снимки но нямам място

Редактирано от bull.bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам ти къде си търсил, но на мен фланеца с 3 свещи ми излезе 30 лв от автоморга, а новият фланец е 36 евро от Германия.Сега съм се замислил да сложа такова и на Форда, но както предполагате фланеца няма да стане от Ауди. За тази цел мисля да ползвам фабричния нагревателен елемент от дизелово Рено, което представлява фланец с 3 свещи монтиращ се направо на някой от мъркучите. Ако не ми мине котка път мисля да монтирам въпросният фланец на входящият мъркуч за изпарителя за да грее първо него. Електрическата част мисля да ползвам същата която съм сътворил на Аудито с леки козметични ъпгрейди.За сега единственна пречка е да намеря въпросната част от Рендето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами то ясно, че фабричното е по-готино, но са дефицит. Иначе става и с по тънка тръба, в която свещите влизат под по-голям ъгъл. Ти как регулираш температурата. Ако си писал ми кажи да върна некоя страница назад, защото сега точно нямам време за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Ти как регулираш температурата. Ако си писал ми кажи да върна некоя страница назад, защото сега точно нямам време за това.

Писано е. Вземи прочети. Че обиждаш така хората. Нямал време да чете. Ми отиди на майстор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писано е. Вземи прочети. Че обиждаш така хората. Нямал време да чете. Ми отиди на майстор.

Пича само спокойствие и силна храна. Разговора ми е с Муцев не с теб. Едва ли си прочел 1/3 от това, което съм прочел аз в този форум :D .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко инфо за ползваните свещи: http://seekpart24.co...m=audi&c=101470

А аз си взех ето такъв датчик: http://www.tpetrov.c...0%F2%2050C%20NC

и такова реле: http://www.tpetrov.c...012V/60A%204PIN

кабел 0,75мм2 и 2,5мм2 с термоизолация

и скоро започвам връзването.

п.п. А ето тук има и нещо друго интересно: http://www.google.bg/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CBYQFjAA&url=http%3A%2F%2Fweb.engr.oregonstate.edu%2F~aristopo%2Fin_rsch%2Fen98.PDF&rct=j&q=Output%2C%20intake%20manifold%20preheating%20Audi%2080&ei=CipcTf7eD4SVOtuF2MkL&usg=AFQjCNFhSP2za5OTTi5K4J28sgzr5Zm4RA&sig2=XyIAO_iuaEq6h0m40w9A7w&cad=rja

Редактирано от KCV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже не бях чел темата от доста време и не си спомнях дали колегата Муцев е обяснил кое как е направил. Ето защо бях написал, че ако го е направил да ми каже да върна някоя страница, щото точно в тоя момент нямах време. Иначе време за форума 3-4ч всяка вечер и 2ч на обедна почивка.Нищо лошо не съм направил. Или да?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Заиграх се днес и с някои нови, а също и стари части, и сътворих въпросното

допълнително подгряване на охладителната течност ( антифриза ) след стартиране на двигателя.

За целта са ни необходими следните части:

Фланец ( с място за три броя подгревателни свещи ) с VAG № 028 121 145 B ----- 1 брой ( или подобен ).

Подгревателни свещи BERU Part Number: 0100226173----- 3 броя

Реле с VAG № 191 911 261 B ----- 1 брой

Термостат 50C NC ( нормално затворен термостат 250V 10A ) ----- 1 брой

Кабел с термоустойчива изолация 4мм2 ----- 1 метър

Кабел с термоустойчива изолация 2,5мм2 ----- 2 метра

Кабел с термоустойчива изолация 0,75мм2 ----- 1 метър

Кабелни обувки ( женски ) с пластмасов изолатор ----- по 2 броя

Клема око с диаметър 5,3мм ----- 4 броя

Клема око с диаметър 4,3мм ----- 3 броя

Гайка М6 ----- 2 броя

Шайба за болт М6 с диаметър 18мм ----- 2 броя

Федер шайба за болт М6 ----- 2 броя

Изолираща лента ----- 1 брой

Свързването беше изпълнено по схема, която е лично творчество.

72493242.jpg

Термостатът е монтиран на изпарителя, за да дава информация, кога последния е загрял до температура от 50* С и да изключи

допълнителното подгряване на охладителната течност ( антифриза ).

( за сега е монтиран по начина воден от снимката, но предстои по-качественото му закрепване към корпуса на изпарителя )

0105ltp.jpg

0106qk.jpg

Релето на подгревните свещи го взех с оригиналната поставка ( метално тяло с два заварени на него болта )

и му намерих място на планката точно зад електрическия блок на модула на ABS-а в двигателния отсек.

0109z.jpg

Захранването на релето управляващо подгревните свещи е извършено с кабел с термоустойчива изолация 4мм2

от положителната клема на акумулатора до клема 30 на релето.

( не съм снимал щото няма нищо сложно в това )

Свързването на релето за управление на подгревните свещи

към положителната клема на акумулатора

се извършва задължително при разкачена минус клема на акумулатора.

Минус клемата се закача след надеждното закрепване на релето

и също така надеждно изолиране на всички кабели

намиращи се под постоянно напрежение.

Подгревните свещи са свързани с клема GK на релето с кабел с термоустойчива изолация 2,5мм2, всяка една по отделно.

0108wg.jpg

( на снимката се вижда, че са свързани само подгревни свещи № 1 и № 3,

това е така поради това, че все още не е налице терморелето

с включваща верига при външна температура по-ниска от -10*С. )

Тук е момента да споделя, че имах налични само подгревни свещи от другия вид,

а именно: BERU Part Number: 0100226199 ----- 3 броя

и за да успеем да извършим свързването им към релето

е необходимо направата на резба М4 на контактната повърхност в горния край,

както и следните елементи:

Гайка М4 ----- 3 броя

Шайба за болт М4 с диаметър 8мм ----- 6 броя

Федер шайба за болт М4 ----- 3 броя

Следва бандажиране на вече свързаните проводници и прибиране на инструмента.

А така изглежда всичко

0110qr.jpg

След монтиране на допълнителното термореле ( за Т < -10*С )

и кабелите свързващи го с релето на подгревните свещи,

както и свързването на подгревна свещ № 2,

кабелите ще бъдат поставени в подходящ шлаух,

за по добра прегледност на монтажа.

След монтажа и проверка на всички изолации на връзките,

запалих двигателя и проверих с пробна лампа,

дали релето задейства подгревни свещи № 1 и № 3.

Ооо чудо, всичко действаше безупречно.

След достигане на необходимата, за изключване на термостата, температура от 50*С,

същият коректно изключи релето а от там и подаването на напрежение към

подгревни свещи № 1 и № 3.

На който му се занимава, да започва да твори.

И понеже се намръзнах достатъчно ( цялата процедура ми отне около 40 минути ),

време е за нещо сгряващо :hilezh:и то прието на топло

около сгряващия пламък на селската печка ( тип кюмбе )

може и сгряване с нещо мъркащо и пърхащо, кой как му е кеф.

:hilezh:

п.п. 1 - Забравих да спомена, че съм с 90А алтернатор

и след сработване на свещите на допълнителното подгряване,

нямаше велики спадове в напрежението

или загряли свързващи кабели и кабелни връзки.

п.п. 2 - Утре на студеното ще проверя отново как ще се държи и ще споделя.

Редактирано от KCV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно е колега само едно въпросче.Къде монтираш фланеца с свещите.

Много полезно четиво.

В задната част на главата на двигателя, монтира се на мястото на фланеца,

от който постъпва охладителна течност към радиаторчето на парното в купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност не се подгрява самия изпарител,а цялата охлаждаща течност, така ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност не се подгрява самия изпарител,а цялата охлаждаща течност, така ли?

Точно така,а колегара KCV го е написал много ясно "Термостатът е монтиран на изпарителя, за да дава информация, кога последния е загрял до температура от 50* С и да изключи допълнителното подгряване на охладителната течност ( антифриза )" .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това с подгревните свещи е мн яко, особенно сега в зимните дни, а и за лятото ще върши работа. Все пак колкото по-бързо загрее двигателя толкова по-добре :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Супер е станало :wink:

Към колегата bull.bg не регулирам температурата, просто един УМ следи външната температура с датчик монтиран пред предният ляв фар и ако тя е под +10 гардуса проверява температурата на двигателя, ако и тази темоература е под определени градуси +40 или +60 (не помня вече)тогава стартира релетата на свещите.Ако едно от двете условия не е изпълнено системата остава в покой. Монтирал съм 2 релета за да мога да ъпгрейдна в последствие системата да работи разчупено т.е.:

- при темпертаура +10/+5 работи една свещ;

- при температура +5/0 гардуса работят 2 свещи;

- при температура под 0 градуса да заработят 3-те свещи заедно;

Редактирано от Муцев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се на всички но на схемата, която съм пуснал

тук http://audibg.com/fo...dpost&p=1482737, на самата картинка

са объркани изходите на релето VAG 191 911 261 B,

в обяснението под схемата са дадени правилно, а именно:

RV - изход за два броя подгревателни свещи

GK - изход за един брой подгревателна свещ

:)

Прилагам оригинална схема на свързване на релето ( J239 ):

1567330527.png

п.п. благодаря на колегата swindler за навременното подсещане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Здравеите колеги, видях 4е няколко от вас са сложили този фланец с свещите. Какви са ви впечатленията, какви са плюсовете и минусите. За какви пари дол горе става на въпрос и може ли някои да ми продаде или препродаде.....понеже съм от малък град със 1 единствена морга, а нали се досещате какви са цените когато няма конкуренция. благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...