Jump to content

Поставяне на S-line волан


Recommended Posts

Забелязах, че много хора тук във форума си накупиха волани които не пасват за техните коли (един от тях съм и аз).Та исках да споделя, че решението е втулка от голф 3, ето я и нея:

image032.th.jpg

С червената линия отбелязах къде я отряза майстора, сложи я и пасна перфектно.Но дотук не свършват ядовете. За да се връщат мигачите трябва да си вземете пластмасата от С-ковия волан- със правоъгълната от обикновенния нестава. За да работи клаксона трябва да се изкара копче отстрани някъде- така ми каза майстора, но мисля, че по кадърен ел.техник може да го направи да си работи както трябва.Общо взето, за да заработи всичко 1:1 трябваше да му взема ръчките за ФИС таблото и всичко щеше да заспи...

Та с тази втулка волана става за Б4,Б5 мисля че и за Ц4,Ц5 и Б3 ( ако не се лъжа са със същите прътове)

Дано съм бил полезен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Абсолютно!

Как го измисли пък баш от голф, идея нямам, но Браво :hilezh:

Редактирано от Караконджул
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодарности колегa T.Todorov,ще ми бъде от полза и на мен! :)

Редактирано от 4i4o_mi7ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Здрасти колега,от темата не можах да разбера тази втулка от голф3 от волана ли е?Вътре втулката има ли шлици,защото не мога да разбера от към кормилния прът как ще се застопори волана да не превърти.Ако ти е удобно дай малко разяснения.Благодаря предварително.

Да втулката е от кормилен прът на голф 3.

Вътре втулката няма шлици но влиза плътно и няма вариант да превърти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Вие изглежда искате да се пребиете ...

Ако беше да се пребивам,първо нямаше да го направя на моята кола, и второ да пусна тема във форума.

Втулката влиза на кормилния прът като се стяга с болта,с който се стяга волана и се набива много здраво, откъм волана си влиза точно по размерите на шлиците, нито луфтове нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Вие изглежда искате да се пребиете ...

Ама напълно НЕ съм съгласен с това мнение!

Само искам да благодаря още веднъж на колегата T.Todorov за инфото относно поставянето на волана. Така с тази втулка (която впрочем аз намерих от Golf 2 и за съжаление НЕ всеки има такава) пасва идеално на волана, и има шлици и от вътрешната страна, за да може да се закрепи на пръта на колата. Съвсем малко са по-едри шлиците на втулката от тези на пръта и да, НЕ пасва идеално. НО след като се набие няма абсолютно никаква опастност от превъртане 1-во защото 2-та вида шлици правят жестоко съпротивление и 2-ро след като стегнеш самия волан с голямата гайка към пръта работата заспива!

Като доказателство:

6fc3b77037b5a91d3a2f079694ad95e2_920x0.jpg

0387a1b6759b67219ee4cfae5773be6b_920x0.jpg

7c37453080851436895d83dc09b694a0_920x0.jpg

:hilezh: Аз вече съм доволен и си карам с "новия" волан

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:respekt: Аз вече съм доволен и си карам с "новия" волан

Радвам се че съм помогнал.... между другото може и да съм ви подвел и втулката да е от Голф 2.... аз я взех свалена и ми казаха,че е от голф тройка....айде и аз скоро ще постна снимки...

ПП: Клаксона,еърбега и мигачите свърза ли ги?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самият модел на моята "Баба Яга" няма AIRBAG, клаксон ту имам ту нямам мисля, че проблема е в тромбата обаче, защото се е**ваше още от преди с другия волан. А отностно мигачите ще пробвам нещо с предишния волан и ако успея да го направя веднага ще споделя, но за момента си ги изключвам сам (така или иначе тази кола няма никакви екстри и благинки и всичко правя постепенно така, че съм й свикнал :respekt:

ПП: относно втулката може и от Golf 3 да има, но на мен ми я свалиха от 2-ката. Като питах на 4-5 места и се оказа, че не всеки я има, а някой модели

Редактирано от ceci145
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мигачите ще се връщат ако си намериш пластмасата от тоя волан(която е м/у волана и таблото)... тя е кръгла не правоъгълна като на обикновенния....

"Баба Яга" ама ме е срам да постна снимки на моята вътре, че ако ги сравниш ще се объркаш коя е по-новия модел б4 или б5 :respekt:

Редактирано от T.Todorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам пичове.....,то монтажа добре(само тоя момент с несъответствието между шлиците мааалко нещо........,че и набиване.....),но някакси дизайна,формата и идеята на тоя волан не съвпадат като че ли с интериора на Б3-4-ките......,някак като подарен ми стои.....Не знам,мое мнение.....,за мен най-доброто си е оригиналното стоковото(с маааалки изключения естествено),дори и леко грозновато(за някои) все пак си е единен дизайн,създаден и функциониращ най-добре в оригиналния си вид.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Волана си е екстра,да не забравяме,че същия се слага стоково на кабриолетите и си пасва идеално на интериора на Б4-те.Моето мнение,обаче е ,че ако аз си намеря такъв волан ще го взема заедно с кормилния прът и пластмасите му и всичко ще си дойде на мястото :respekt:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно съм насъдил грешно впечатление с думата "набиване".Втулката влиза супер плътно и неможеш да я пъхнеш докрай на ръка, затова я преплъзваш надолу по шлиците (и тя си има шлици и от вътрешна страна и от външна) като завиваш с болта който стягаш волана.Сигурен съм,че ако незнаеш за втулката няма как да разбереш,че не е заводски така...

ПП: Ако не се лъжа има б4 които излизат заводски с тоя волан...на мен харесва как и стой

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата jordanik ме изпревари с отговора :respekt::flipoff: Точно щях да кажа, че същият този волан се монтира фабрично на 80 Cabrio и си пасва с интериор и т.н.

ПП: ЗА Справка не е същият, но подобен 3-лъчев и пак "S"

Редактирано от ceci145
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко по-подробно и със снимки самият монтаж на втулка/фланец-а и съответно волана:

Ето така изглежда втулката след срязването, където в началото на темата колегата T.Todorov нагледно е показал:

236555ec4db3cf1990b585581c03253d_920x0.jpg

5c0a1acb0c42b328eb97de07d24b39bd_920x0.jpg

Тук вече може да видите, до колко е необходимо да бъде "набита"

4e777e8ba2256d0813cd0240a446ed69_920x0.jpg

Напълно достатъчно е, до края на резбата за затягане с гайката на самия волан към пръта в последствие.

106f36379bc08aa928a8302c5e2f1184_920x0.jpg

Ето и малко по-близък план:

1781dde97889f879a5f429d72e5acde7_920x0.jpg

Тук вече може да обърнете внимание и на шлиците на самата втулка/фланец. Има както от вътрешната (за да не превърти от пръта, така и от външната част, за да може да бъде поставен волана в/у нея на малко по късен етап)

ff354bc1390cb30c8fc5b53176f8b774_920x0.jpg

Идва ред и на поставянето на волана. Изглежда така:

6cad6c69ea481b7111df0fb0daf1eeb6_920x0.jpg

5d2e51f5419ba38e5ce26419f7b1b446_920x0.jpg

Задължително поставяте шайба (необходимо е понеже самата гайка за затягане и диаметъра на волана са с приблизително еднакви размери)

29aa7c81e7381c6466fbb61a64e5cb78_920x0.jpg

Тъй като аз нямах шайба бях принуден да купя нова и да я модернизирам/побългаря с флекса - беше изтънена, за да стане всичко перфектно)

6c09285b3aa2efb9e3b5b53e7f5ea715_920x0.jpg

Затягате по преценка с голЕмата гайка и подходящ инструмент:

691570be4de8d632a66a649cdf721bd0_920x0.jpg

909b8c5e5bea0f23eab46f48c84e6a2e_920x0.jpg

Стигаме до съществената част:

87308524b2d2350791471950a5cc1573_920x0.jpg

07b3497f134d323c6a4f2d5dfb96b40b_920x0.jpg

6cde5229638c360aa04c6071fcc5d3b6_920x0.jpg

Използваме такъв накрайник (еврейска * звезда май се казваше):

273556d48fe9d9f09caa58d341a8f980_920x0.jpg

И затягате от задната част (винаги по-неудобната) от към таблото:

f1748f2d1405e3379ac62a3a5ae8ce9a_920x0.jpg

И крайният резултат би трябвало да бъде:

4fc77fb7b2ab97ea76de88bf9ef7428a_920x0.jpg

Или поне от моята гледна точка това се получи :hilezh:

ПП: надявам се да съм бил максимално подробен и полезен, ако има нещо, което съм пропуснал или на някой не му е ясно ще се опитам да помогна.

Това е за Б4-ка монтажа. За други модели не знам и нека, някой който е пробвал и при него се е получило да сподели вярвам, че ще бъде от полза на много колеги. Както беше на мен T.Todorov като подсказа за фланеца.

Само като допълнение бих казал (вие също може да се убедите), че риск няма абсолютно никакъв или е с отрицателен % :rolleyes:

Редактирано от ceci145
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hilezh: :hilezh: Това трябваше да направя още от началото, но пусти мързел... Редактирано от T.Todorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Реших малко да обновя темата след като и аз се сдобих с S-ков волан. Монтажа беше извършен по описанието на двамата колеги по горе (втулка от голф 3). Тъй като успях да реша двата проблема който се явяват по време на монтажа, самоизключване на мигачите и подкарването на клаксона реших да споделя моите решения. За целта просто се използва пластмасата за връщане на мигачите от стария волан. Тъй като тя служи и за клаксон при стария волан с нейна помощ просто всичко си идва на мястото. Мисля да не обяснявам с пълни подробности интервенцията просто сваляте е от волана поставяте е на кормилния прът застопорявате е с нещо подходящо за втулката от Голфа и имате и работещи мигачи и клаксон.

Ето и снимков материал:

016381044.jpg

016381078.jpg

016381082.jpg

016381085.jpg

016381095.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
Браво колега за труда и за снимките.

Да те питам от къде взе волана-трепач е и ако не е тайна каква е цената му

Волани се намират по авто моргите, цената варира от 100 до 300лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Ще стане ли волана на Б тройка, изобщо има ли разлика при Б тройките?

При Б3 няма разлики във воланите независимо от годината на производство на колата, ако се не лъжа и Б4 са със същия (не знам как стоят нещата при тези с airbag). Моят волан, който съм си слагал е от S3. Същия съм слагал на А4 Б6 така, че и волан от Б6 става на Б3-ка с втулката от голф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...