T.Todorov Публикувано 19 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 19 Юни 2009 Забелязах, че много хора тук във форума си накупиха волани които не пасват за техните коли (един от тях съм и аз).Та исках да споделя, че решението е втулка от голф 3, ето я и нея:С червената линия отбелязах къде я отряза майстора, сложи я и пасна перфектно.Но дотук не свършват ядовете. За да се връщат мигачите трябва да си вземете пластмасата от С-ковия волан- със правоъгълната от обикновенния нестава. За да работи клаксона трябва да се изкара копче отстрани някъде- така ми каза майстора, но мисля, че по кадърен ел.техник може да го направи да си работи както трябва.Общо взето, за да заработи всичко 1:1 трябваше да му взема ръчките за ФИС таблото и всичко щеше да заспи...Та с тази втулка волана става за Б4,Б5 мисля че и за Ц4,Ц5 и Б3 ( ако не се лъжа са със същите прътове)Дано съм бил полезен! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Караконджул Публикувано 19 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 19 Юни 2009 (Редактирано) Абсолютно!Как го измисли пък баш от голф, идея нямам, но Браво Редактирано 19 Юни 2009 от Караконджул Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yavor20v Публикувано 20 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 20 Юни 2009 Евала за труда и за това,че го сподели!Дано има полза! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
T.Todorov Публикувано 20 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 20 Юни 2009 Как да не го споделя, като знам как ме стегна главата като разбрах, че не става за моята кола Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
4i4o_mi7ko Публикувано 20 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 20 Юни 2009 (Редактирано) благодарности колегa T.Todorov,ще ми бъде от полза и на мен! Редактирано 20 Юни 2009 от 4i4o_mi7ko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
T.Todorov Публикувано 22 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 22 Юни 2009 За доуточнение- втулката влиза така: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
T.Todorov Публикувано 20 Август 2009 Автор Доклад Share Публикувано 20 Август 2009 Здрасти колега,от темата не можах да разбера тази втулка от голф3 от волана ли е?Вътре втулката има ли шлици,защото не мога да разбера от към кормилния прът как ще се застопори волана да не превърти.Ако ти е удобно дай малко разяснения.Благодаря предварително.Да втулката е от кормилен прът на голф 3.Вътре втулката няма шлици но влиза плътно и няма вариант да превърти. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MaXo Публикувано 1 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Септември 2009 Вие изглежда искате да се пребиете ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
T.Todorov Публикувано 4 Септември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 4 Септември 2009 Вие изглежда искате да се пребиете ...Ако беше да се пребивам,първо нямаше да го направя на моята кола, и второ да пусна тема във форума.Втулката влиза на кормилния прът като се стяга с болта,с който се стяга волана и се набива много здраво, откъм волана си влиза точно по размерите на шлиците, нито луфтове нищо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceci145 Публикувано 14 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2009 Вие изглежда искате да се пребиете ...Ама напълно НЕ съм съгласен с това мнение!Само искам да благодаря още веднъж на колегата T.Todorov за инфото относно поставянето на волана. Така с тази втулка (която впрочем аз намерих от Golf 2 и за съжаление НЕ всеки има такава) пасва идеално на волана, и има шлици и от вътрешната страна, за да може да се закрепи на пръта на колата. Съвсем малко са по-едри шлиците на втулката от тези на пръта и да, НЕ пасва идеално. НО след като се набие няма абсолютно никаква опастност от превъртане 1-во защото 2-та вида шлици правят жестоко съпротивление и 2-ро след като стегнеш самия волан с голямата гайка към пръта работата заспива!Като доказателство: Аз вече съм доволен и си карам с "новия" волан Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
T.Todorov Публикувано 14 Септември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 14 Септември 2009 Аз вече съм доволен и си карам с "новия" воланРадвам се че съм помогнал.... между другото може и да съм ви подвел и втулката да е от Голф 2.... аз я взех свалена и ми казаха,че е от голф тройка....айде и аз скоро ще постна снимки...ПП: Клаксона,еърбега и мигачите свърза ли ги? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceci145 Публикувано 14 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2009 (Редактирано) Самият модел на моята "Баба Яга" няма AIRBAG, клаксон ту имам ту нямам мисля, че проблема е в тромбата обаче, защото се е**ваше още от преди с другия волан. А отностно мигачите ще пробвам нещо с предишния волан и ако успея да го направя веднага ще споделя, но за момента си ги изключвам сам (така или иначе тази кола няма никакви екстри и благинки и всичко правя постепенно така, че съм й свикнал ПП: относно втулката може и от Golf 3 да има, но на мен ми я свалиха от 2-ката. Като питах на 4-5 места и се оказа, че не всеки я има, а някой модели Редактирано 14 Септември 2009 от ceci145 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
T.Todorov Публикувано 14 Септември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 14 Септември 2009 (Редактирано) мигачите ще се връщат ако си намериш пластмасата от тоя волан(която е м/у волана и таблото)... тя е кръгла не правоъгълна като на обикновенния...."Баба Яга" ама ме е срам да постна снимки на моята вътре, че ако ги сравниш ще се объркаш коя е по-новия модел б4 или б5 Редактирано 14 Септември 2009 от T.Todorov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 14 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2009 (Редактирано) не знам пичове.....,то монтажа добре(само тоя момент с несъответствието между шлиците мааалко нещо........,че и набиване.....),но някакси дизайна,формата и идеята на тоя волан не съвпадат като че ли с интериора на Б3-4-ките......,някак като подарен ми стои.....Не знам,мое мнение.....,за мен най-доброто си е оригиналното стоковото(с маааалки изключения естествено),дори и леко грозновато(за някои) все пак си е единен дизайн,създаден и функциониращ най-добре в оригиналния си вид. Редактирано 14 Септември 2009 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 14 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2009 (Редактирано) Волана си е екстра,да не забравяме,че същия се слага стоково на кабриолетите и си пасва идеално на интериора на Б4-те.Моето мнение,обаче е ,че ако аз си намеря такъв волан ще го взема заедно с кормилния прът и пластмасите му и всичко ще си дойде на мястото Редактирано 14 Септември 2009 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
T.Todorov Публикувано 14 Септември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 14 Септември 2009 Явно съм насъдил грешно впечатление с думата "набиване".Втулката влиза супер плътно и неможеш да я пъхнеш докрай на ръка, затова я преплъзваш надолу по шлиците (и тя си има шлици и от вътрешна страна и от външна) като завиваш с болта който стягаш волана.Сигурен съм,че ако незнаеш за втулката няма как да разбереш,че не е заводски така...ПП: Ако не се лъжа има б4 които излизат заводски с тоя волан...на мен харесва как и стой Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceci145 Публикувано 14 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2009 (Редактирано) Колегата jordanik ме изпревари с отговора Точно щях да кажа, че същият този волан се монтира фабрично на 80 Cabrio и си пасва с интериор и т.н.ПП: ЗА Справка не е същият, но подобен 3-лъчев и пак "S" Редактирано 14 Септември 2009 от ceci145 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 14 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2009 ааааа,извинявам се за "забележката",не съм прав. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceci145 Публикувано 15 Септември 2009 Доклад Share Публикувано 15 Септември 2009 (Редактирано) Малко по-подробно и със снимки самият монтаж на втулка/фланец-а и съответно волана:Ето така изглежда втулката след срязването, където в началото на темата колегата T.Todorov нагледно е показал:Тук вече може да видите, до колко е необходимо да бъде "набита"Напълно достатъчно е, до края на резбата за затягане с гайката на самия волан към пръта в последствие.Ето и малко по-близък план:Тук вече може да обърнете внимание и на шлиците на самата втулка/фланец. Има както от вътрешната (за да не превърти от пръта, така и от външната част, за да може да бъде поставен волана в/у нея на малко по късен етап)Идва ред и на поставянето на волана. Изглежда така:Задължително поставяте шайба (необходимо е понеже самата гайка за затягане и диаметъра на волана са с приблизително еднакви размери)Тъй като аз нямах шайба бях принуден да купя нова и да я модернизирам/побългаря с флекса - беше изтънена, за да стане всичко перфектно)Затягате по преценка с голЕмата гайка и подходящ инструмент:Стигаме до съществената част:Използваме такъв накрайник (еврейска * звезда май се казваше):И затягате от задната част (винаги по-неудобната) от към таблото:И крайният резултат би трябвало да бъде:Или поне от моята гледна точка това се получи ПП: надявам се да съм бил максимално подробен и полезен, ако има нещо, което съм пропуснал или на някой не му е ясно ще се опитам да помогна.Това е за Б4-ка монтажа. За други модели не знам и нека, някой който е пробвал и при него се е получило да сподели вярвам, че ще бъде от полза на много колеги. Както беше на мен T.Todorov като подсказа за фланеца.Само като допълнение бих казал (вие също може да се убедите), че риск няма абсолютно никакъв или е с отрицателен % Редактирано 15 Септември 2009 от ceci145 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
T.Todorov Публикувано 17 Септември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 17 Септември 2009 (Редактирано) :hilezh: Това трябваше да направя още от началото, но пусти мързел... Редактирано 17 Септември 2009 от T.Todorov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PRP Публикувано 13 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 13 Декември 2009 Реших малко да обновя темата след като и аз се сдобих с S-ков волан. Монтажа беше извършен по описанието на двамата колеги по горе (втулка от голф 3). Тъй като успях да реша двата проблема който се явяват по време на монтажа, самоизключване на мигачите и подкарването на клаксона реших да споделя моите решения. За целта просто се използва пластмасата за връщане на мигачите от стария волан. Тъй като тя служи и за клаксон при стария волан с нейна помощ просто всичко си идва на мястото. Мисля да не обяснявам с пълни подробности интервенцията просто сваляте е от волана поставяте е на кормилния прът застопорявате е с нещо подходящо за втулката от Голфа и имате и работещи мигачи и клаксон.Ето и снимков материал: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivanmp Публикувано 29 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 29 Декември 2009 Браво колега за труда и за снимките.Да те питам от къде взе волана-трепач е и ако не е тайна каква е цената му Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
T.Todorov Публикувано 8 Март 2010 Автор Доклад Share Публикувано 8 Март 2010 Браво колега за труда и за снимките.Да те питам от къде взе волана-трепач е и ако не е тайна каква е цената муВолани се намират по авто моргите, цената варира от 100 до 300лв Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
go6o_bri4kata Публикувано 22 Март 2010 Доклад Share Публикувано 22 Март 2010 Ще стане ли волана на Б тройка, изобщо има ли разлика при Б тройките? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PRP Публикувано 24 Март 2010 Доклад Share Публикувано 24 Март 2010 Ще стане ли волана на Б тройка, изобщо има ли разлика при Б тройките?При Б3 няма разлики във воланите независимо от годината на производство на колата, ако се не лъжа и Б4 са със същия (не знам как стоят нещата при тези с airbag). Моят волан, който съм си слагал е от S3. Същия съм слагал на А4 Б6 така, че и волан от Б6 става на Б3-ка с втулката от голф. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts