Jump to content

Всякакви въпроси за А8 D4


plamen sf

Recommended Posts

Virtual cockpit-a наистина е много добре направен, навикнеш ли веднъж няма да искаш да се върнеш на циферблата...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Здравейте колеги, 

Търся си предни спирачни дискове за ауди а8 4.2тди д4 , но не откривам нищо освен зимерман ,но чета , че не сте доволни от тях -размерът е 380 мм 

Link to comment
Share on other sites

ОЕМ (това трябва да им е парт номера:4H0615301AN) или примерно MTEC на прима виста.

Има дововел член на форума от MTEC прегледай търсачката.

 

Човекът стая ги пропусни при всички случаи.

 

И си вземи рязани дискове, а не дупчени ;)

Edited by P_PETKOV
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Здравейте, колеги. Двоумя се в избора между 4.2 ФСИ 372 коня бензин и 4.2 тди 351 коня дизел. В момента карам битуро дизел, който върви колкото 4.2 тди в Д4, но въпреки това не ме кефят вибрациите, сравнително тесният диапазон, гадният звук, малкият, но все пак наличен лаг и по-усложнената поддръжка като турбини, ДПФ-и, ЕГР, дюзи и т.н. Във форума попаднах на мнения, в които се посочва, че 4.2 тди бил вървял много повече от ФСИ. Според този сайт обаче това не е така - http://www.zeperfs.com/duel3294-3284.htm Вероятно става въпрос за субективни усещания и удари от турбини и въртящи моменти. 

Искам да Ви помоля за повече информация за модела и двата мотора. Как е поведението на колата? Много ли е ниска, зимата сравнително проходима ли е, има ли тяга в ниските и т.н.? Звукът добър ли е, защото на мен лично ми се струва малко орязан? На вас дизела или бензина ви допада повече? Окачването въздушно ли е? Кои са скъпите и проблемни компоненти в колата и за какво да внимавам при оглед? По каталожни данни бензиновият харчи само 2-3 литра над дизела, но не знам дали в действителност е така. Според мен бензинът е по-лек за обслужване, понеже няма проблемни дюзи, турбини, ДПФ, ЕГР и т.н, но не знам как се усеща в това тежко и голямо купе. Обслужването му предполагам включва вериги, обтегачи, ангренаж и т.н. Моля за повече информация. Вие кое бихте избрали?

Link to comment
Share on other sites

 

За 4.2 ФСИ не мога да кажа нищо, но колкото и да не съм фен на дизела за 4.2 тди мога да кажа само хубави неща. Имам добър приятел точно с А8-ца с 4.2 тди, която я взе нова и вече е на 500.000 км, и почти не е е правил нищо по нея. Колата се ползва и за служебна и не се жали и освен консумативи, окачване и някакви модули, които бяха омазали друго по колата не е правено.

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Цената му е почти двойна на тази на 4.2 тди и 4.2 фси и е доста рядък, иначе със сигурност е голяма мания. На този етап ми е над бюджета.

Link to comment
Share on other sites

чак пък двойна в немското мобиле 4.2FSI почва от около 16 евра

4.0T от около 24 като има две с ДДС или иначе казано ако можеш да го вземеш на фирма с регистрация по ДДС ще ти дойде на 20 евра ...

А на 3.0T кво му е или всичко под V8 не е достатъчно масонско :hilezh:

 

 

Edited by P_PETKOV
Link to comment
Share on other sites

Верно, че има и 3.0тфси. Не виждам причина да се избере който и да е от 4.2фси или 4.2тди, със сигурност ще са по-скъпи за поддръжка и ще вървят по-малко след само чип на 3.0тфси-то.

Link to comment
Share on other sites

@150hp пусни си тема в правилния раздел https://audibg.com/forum/index.php?/forum/36-как-и-каквo-audi-да-си-купя/ . В техническите раздели не се разглеждат обяви на коли.

Link to comment
Share on other sites

Преди месец-два гледах за 4,2фси по обяви и салони и искам да ти кажа че тоя мотор ако не е читав може да бъде тотална трагедия. Мисълта ми е че вероятно такава кола ще е доста трудно да се намери читава, да не ти изброявам какви проблеми имаха тези които тествах че е страшно направо...

Но то всичките мотори този в кондиция и компресора са най-приятните, лага от място на дизела липсва тотално, няма никакви вибрации отлично знаеш за какво става дума. 3.0т са фейсови коли с по 20к отгоре за съжаление. 

Link to comment
Share on other sites

 

А 4.2 тди има ли лаг от място и в ниските? Как се усеща спрямо 4.2 ФСИ?

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Точно тоя дизел не съм пробвал, но от всичко остнало което съм минимален лаг има само 50д на бмв. Всичко друго даже и ново е пъти по-зле от 4,2ка. 

Link to comment
Share on other sites

3.0TFSI го слагат още от началото в D4 вярно там е само 290 коня ама това да е драмата :)

При фейслифта на D4 3.0TFSI е генерация 2 (или 4 според Ауди) като най-съществите разлики са, че имам два реда дюзи (т.е. горивто се впръсква в два режима MPI и FSI според натоварването), цилиндровият блок е с ризи и компресорът може се изключва. За който се интересува повече да потърси SSP 624.

Link to comment
Share on other sites

Амиии зависи за което точно говорим ама ще се пробвам да обобщя на база това което съм чел:

- два реда дюзи (т.е. горивто се впръсква в два режима MPI и FSI според натоварването) >>> практически това решение би трябвало елиминира проблема с нагар по клапаните понеже в най-леките режими е само MPI, а в останалите режими има следните варианти: 1xFSI + 1MPI | 2xFSI + 1MPI | 3xFSI + 1MPI. Дали този подход води до икономия на гориво ми е трудно да преценя.

- компресорът може се изключва >>> номерът става благодарение на магнитен съединител, като през годините въпросният съединител има няколко ревизии. Също така в американските форуми съм срещал оплаквания, че дори и последната ревизия не е напълно безпроблемна. Пробелемите най-често се явяват при засилени мотори. Това решение разбира се води до някаква икономия на гориво при леки натоварвания на мотора

- цилиндровият блок е с ризи >>> тук мисля коментарите са излишни, но явно Ауди са взели под внимания факта, че макар и не масово е имало известна бройка мотори с надрани блокове от първа генерация в следствие на запекли сегменти от турбо мега гига качествените Long life масла със смяна на по 30хил км.

- охлажането на компресора е подобрено също така >>> това води до по-добро топлоотеделяне и съитветно по-добри резултати при сериозно настъпване особенно на ремапнати коли.

 

Има и още подобрения/промени спрямо първата генерация 3.0TFSI, но като цяло това са най-съществените.

 

n.b. Държа да отбележа, че съм нямал пряк опит с такъв двигател, но ако сега търсех кола бих се насочил към такава с Gen2 3.0TFSI (А4, S4, A6, A8).

Примерно за северна Америка има A6 4G Competition (това го казвам понеже А6-ците за САЩ и Канада за били куплирани само с 8 степенен ZF) които идват директно със спортен диференциал и редица други благинки уви не е имало опция за въздушно окачване.

Разбирасе и американските А8 D4 след фейслифта са интересни (макар и с някои особености заради правилата в там), всичките са били дълга база с доста добро стандартно борудване и те така.

Edited by P_PETKOV
Link to comment
Share on other sites

Уви след фейслифта от 2104-та т.е. говорим за коли до максимум 6 години даже 5 ... т.е. държащи относително високи цени към момента.

Кода на мотора е CREC познава се много лесно има цял капак и шайбата на компресора е с 4 болта.

 

Заради проблемите с приплъзващия съединител на суперчарджъра се предлага само ролка за компресора

въпреки, че информацията от сайта на APR е доста противоречива имат графики с по-малка ролка на компресора, Dual Pulley и Dual Pulley + Ultracharger

докато в секцията за Dual Pulley Gen2 3.0TFSI e даден като съвместим само с по-малка ролка на компресора.

От друга страна Revo не предлагат по-малка ролка за Gen2 3.0TFSI а само ремап.

 

Та пълно щастие няма ...

Edited by P_PETKOV
Link to comment
Share on other sites

А 8 цата изобщо не е кола за икономия, защо гледате разни 6 цилиндрови мотори за 2 литра разлика на 100 километра? Най-незначителните ремонти почват от 2 000 лева и за 3 лева на 100 километра е безмислено.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Само дето 3.0TFSI без значение на коя генерация само с един репам отвява 4.2FSI по всякакви показатели пък нека си е нискобюджетен 6 цилиндров мотор :flehan:

Едва ли някой точно заради тия 2 литра на 100 би гледал 3.0TFSI ама както и да е. Да направо от 20хил почват най-незначителните ремонти ако може да ги споделите кои точно са тия ремонти почващи от по 2 бона. Да, че подръжката е дебела е ясно ама далеч не всяко влизане в сервиз е за минимум 2 бона ... освен ако не говорим за Порше и разни други супер дупер сервизи.

 

p.s. Между другото дори W12 има деактивация на цилиндрите (4.0TFSI също) за икономия което е срам и позор напрау да се чуди човек как са ги продавали тия коли :nixweiss:

Edited by P_PETKOV
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Това е лимузина, не е точно за 6 цилиндъра, ами ето - тампон двигател - 1400, термостат - 400, калник - 1100 с боядисване 1600, комплект гуми - поне 1200, данък - 700, ще плащам такива суми и няма да взема най- голямата екстра - V8?

Link to comment
Share on other sites

Ако е V8 4.0TFSI съм съгласен, виж за 4.2FSI категорично не след като 3.0TFSI отива твърдо над 400 коня след един ремап.

Дебели са цените факт за частите, но могат да се вземат и на малко по-ниски цени (поне 10-15% надолу) ;)

 

Дай да си стиснем ръцете, че 3.0TFSI в А8 D4 е за клошари и да приключим :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...