Jump to content

Смяна на радиаторче на парното на Ауди 100/С4


VBI

Recommended Posts

Благодаря на колегата VBI. Направих ремонта по неговата инструкция. Всичко е точно. Вярно е много гадно и голяма играчка, но крайният резултат си заслужава, да не говорим за спестените пари. Снимки не можах да направя, защото ръцете ми бяха постоянно мръсни и надрани, но ако някой му предстои такава манипулация с удоволствие ще му помогна на място.

Между другото уплътних радиаторчето в кутията с червен силикон - високотемпературен, за уплътняване. Мисля че стана доста добре. Така или иначе оригинално беше използвано нещо като лепило отпред при тръбите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 331
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

от днес и аз съм със сменено радиаторче,сам се справих за около 5ч,но накрая го закъсах,изяде се резбата на пластмасовата тапа за обезвъздушаване на клапана ,но все пак се справих с положението с друг пластмасов винт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.Нов съм във форума,но карам ауди от 3 години.От извесно време имам проблеми с изтичане на антифриз,който не изтича на вън,ами капе вътре с купето пред 2-те предни седалки.Стана ми притеснително.Ходих при един мойстор и той ми каза че бил спукан радиатора на парното(нямам климатик,климатроник).И ми каза че трябвало да се свали цялото табло за да се смени.За труда ми искаше 200 кинта и за частите още 150.Останах втрещен.Въпроса ми е найстина ли трябва да се свали таблото,или има по лесен начин?Който мога да си го направя сам.Доста неща съм си сменил сам,по лесните който може.Не ми се хвърлят измишни пари за труд,евентуално ако мога да се го свърша сам.Благодаря ви за отделеното внимание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за тая процедура ,но при мен е само позапушено радиаторчето и просто не духа достатъчно топло , но се издържа все още :zustimm:

Редактирано от Marcus Aurelius
форматиране
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам - едва ли... Иначе, на мен ми излезе 100 радиаторчето (ново, при това Berr) и 100 лева работата. За сам е меко казано тегава работа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се налага сваляне на таблото, ако разбираш какво правиш ще ти отнеме около 2 часа и задължително викни един другар на помощ. Аз сложих Nissens на цена около 40-50 лв и работеше перфектно.

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ще извикам някой дори 2-а. :zustimm: Щом не е нужно да се сваля таблото,как да го видя къде се намира.то там има 1000 джунджорий :bia:, също имам проблем с потока на въздуха духа само направо,към джама и към краката не може и зимата е доста трудно не ми се ще 3-та зима да ми е така.Със стъргалката и кърпата отвътре :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с двата часа оставете... :zustimm: Ако се оправите за един ден значи сте от тези, които поне малко са разглобявали аудита до момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз не сън разглобявал таблото,там е работата сменял съм неща който се сменят лесно.например капак и гарнитурата на главата,всякакви видове маркучи и кабели,мембрани,оплътнения на изпарител за газово,смяна на масло,антифриз,датчици който се намират по двигателя и такива дреболии,монтаж на ксенон.Да гледах по картинките обаче го направих и спестих 30-40 лв за монтаж.И ако трябва и 3 дена да отнеме само да разбера как се сменя радиатора и сам ще си го направя :zustimm: но щом не е нужно да се маха таблото от каде трябва да бръкна от ляво или от дясно какво трябва да махна капаци има ли?какво представлява как е монтирано с болтове ли? с гайки или само е натикан там

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен горе долу толкова време ми отне, като бях подготвен с информация и подробно бях огледал колата. При Б4 например е много повече и доста по-бавно разглобяването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сам,за 5ч без да си давам зор,бавно и внимателно.Ако съм с помощник гаранция,че за 3ч макс със същото темпо на работа ще го сменя,няма нищо сложно,важното е да знаеш какво правиш.

В тази тема има достатъчно информация ако закъсаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, понеже и на мен радиаторчето ми се е задръстило, и изобщо не топли интересно ми е дали при С3 гимнастиката по смяната му има нещо общо с С4... :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

За тези, които ще започват смяната - няма да е лошо новото радиаторче да се измие много добре от евентуални консервиращи смазки или други такива. Моето, вече година по-късно, продължава да мирише на изгоряло или нещо подобно. Поне не тече!

Успех с начинанието на всички :unsure: Дяволът не е чак толкова черен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези, които ще започват смяната - няма да е лошо новото радиаторче да се измие много добре от евентуални консервиращи смазки или други такива. Моето, вече година по-късно, продължава да мирише на изгоряло или нещо подобно. Поне не тече!

Успех с начинанието на всички :hilezh: Дяволът не е чак толкова черен!

Купи си спрей за почистване на радиаторчето на климатика (clima cleaner май се казваше) и го изпръскай при перката на моторчето :hilezh: ще го почисти

п.п хубаво е да пуснеш парното да духа студено, че ако радиаторчето е топло може да изпари спрея и нищо да не постигнеш :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто нямам думи за тая тема :gruebel: тя сама говори за себе си и аз започнах да разглобявам моята 100-ца та искам да попитам как се изкарва диагностика на компютъра и ако може да се качат някой снимки че след слагането на радиатора да пробвам дали имам грешки евала пичове това е една много добра тема първо се зблъсках с електронната инжекция от АБФ за АЦЕ сега и това парно ама това ще ме довърши :Д ще чакам за снимки за таза диагностика да видя как да си изкарам грешки ако имам колата ми е Ауди 100 Авант Ц4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влизаш на 01с в климатроника и гледаш за грешки. Ако всичко е наред ще ти дава 00.0. Това правиш след като си закачил всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е разхвърляна в гаража,обаче забелязах,че клапата която се вижда като се махне гумения маншон между парното и климатика не се движи на ръка - от горната страна има една черна кутийка в която влизат много кабелчета,предполагам ,че тя я движи.Пущах различни режими на парното но не забелязах движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е разхвърляна в гаража,обаче забелязах,че клапата която се вижда като се махне гумения маншон между парното и климатика не се движи на ръка - от горната страна има една черна кутийка в която влизат много кабелчета,предполагам ,че тя я движи.Пущах различни режими на парното но не забелязах движение.

Явно ти е блокирало моторчето /черната кутийка/,често срещан проблем!Това моторче се движи като сменяш заданието на температурата на климатроника от Low до Hi!Струва олколо 30лв секънд хенд,а някои го ревизират :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето е същото като това дето движи централните клапи- с чрвяк-не се движи от лостчето.Външно всичко е ок.Не зная кога трябва да се движи клапата-като променям градусите де движат централните-да не би да трябва да работи компресора?

С климатроник е.

Редактирано от genose
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно ако намалиш вентилатора на парното до "0" трябва да се затвори. Иначе при нормално ползване трябва да стои точно така както е на снимката. Иначе на ръка не можеш да я затвориш защото приводния механизъм е на "червяк".

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегата VBI-страхотна тема.Да кажа аз къде запънах-жълтата клапа м/у климатроника и парното-малко по-невнимателно поставяне на гумения маншон и се чупи-така,че е по-добре да се свали моторчето което е над нея-така тя се движи свободно.

post-43705-0-31380200-1320303510_thumb.j

post-43705-0-90216100-1320303555_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този случай най-добре е да се махне жълтата клапа защото ако заяде затворена може да изгори вентилатора на парното или ако се ползва климатика да замръзне изпарителя и да се спука! Мой съвет е да я махнеш и да монтираш отгоре приводния механизъм без да управлява нищо но да е закачен към ел. инсталацията за да не записва грешки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...