Jump to content

Всякакви въпроси за А6 4F - Част 14


lavatrice

Recommended Posts

Здравейте. Изскочи ми нов проблем с А6-цата и бих се радвал на съвет от къде да започна. От най-десния отвор за парно/климатик не духа изобщо. Механичния клапан на решетката е отворен и като го отварям/затварям се движи както трябва. Всички други отвори си работят нормално, вкл. и задните. Не знам кога точно се е появил проблема, понеже съм се возил сам с месеци и не съм проверявал дали би духало на пътниците.

Въпросът ми е дали има някакъв друг клапан, който да може да блокира въздушният поток само до тази решетка и как бих могъл да стигна до него?

Рових из нета и до момента не съм намерил информация, но продължавам да търся.

 

EDIT: Забравих да уточня - няма грешки като сканирам с VCDS-a. При предното сканиране имаше missfire на 2 цилиндъра, но като смених свещите се оправи, а за HVAC грешки не съм имал от близо година. Преди това трябваше да почистя прословутите Heater Control Valves, че духаше топло отстрани и на климатик (тогава си имаше грешка за това).

Редактирано от AlMitov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно се е откачила свързващата щанга между врътката и духалката...на мойта 6ца едната на едната средна духалка се откачи щангата,и стана затворена :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Благодаря за мнението. Ако става дума за врътката при самата решетка - тя работи и като светна с фенерче в самата духалка се вижда как се отваря и затваря клапана като местя врътката. Подозирам, че има друг клапан някъде навътре (електронен?). Намерих из други форуми препоръка за такива случаи да се провери някакъв мотор на клапан с ОЕМ номер 4f0820511, но не знам нито къде е, нито дали е същия номер за фейса. Продължавам да ровя, а колата ще отиде на сервиз за други неща през това време. Дано докато ги оправят там да успея да намеря какво е... Много се радвам на всякаква помощ от по-запознати :)

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 7/22/2022 at 8:35 PM, OvivO said:

колеги, изненада днес. Направих си няколко маршрута, никакви проблеми.

Загасих и след 2 часа се опитвам да запаля - дава контакт, но дори не се опитва да върти. Имам чувството, че прецъка нещо първите два пъти под капака, сега вече не цъка там, цъка нещо в краката ми, но дори не се опитва да завърти.

Прочетох я, грешки няма.

 

колеги, излезна, че е сгънал пинче пендехо соленоидът на стартера. Това обяснява и защо стартерът не въртеше, дори когато подавах 12V на сигналния кабел към соленоида. 

Благодаря на @zdrash, @VBI и @CVT за включванията и помощта, както и на останалите. 

 

Нямаше никакви записани грешки, аз основно си мислих за реле или допълнителния имобилайзер. За съжаление в моя engine module няма 170 канал - там има показания за самия стартер и соленоида - мисля, че много бързо може да се хване къде е проблемът при наличието на този канал.

Обратно сме на пистата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли идея,защо като сложа картата на 3D и имената на улиците изчезват?
Също има ли в картата заложени точките на полицията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ква полиция кви пет лева. Безпредметно е да се ползва тая навигация при наличието на Waze. Ся вярно, че без разни китайски модули трябва да гледаш на телефона ама все пак говорим за коли с технологии от преди близо 20 години... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, да споделя и аз относно ремонта на zf6hp19a. Основният проблем на моята кутия (след ремонт в Малинова долина) беше, че на 4-та и 5-та буксуваше придуржено с едно звучно "квичене", ако мога така да го нареча. Реших да си правя кутията сам. Подготвих се предварително с комплект втулки (sonnax) феродови дискове и ремонтен комплект. Втулките поръчах от Германия (transmission24.de), а останалите неща поръчах през официалното представителство на ZF за България (Automotive Technology Solutions Ltd). Рециклирах торка и клапанното тяло в МИД Авто, като оставих частите в офисът им в София, след 2 дни бяха готови. В интернет има много информация относно ребилда на тази кутия, но има разни тънки моменти от които зависи успешният ремонт. Цените на частите са следните:

 

1071298013 Ремонтен комплект - феродови дискове - 292,8лв.

1071298010 Комплект уплътнения - 691,2лв.

Sonnax bushing kit - 338лв.

Маслен филтър - 40лв.

Масло lifeguard 6 20л - 460лв.

Рециклиране торк - 750лв.

Ревизия на клапанно тяло + смяна на два соленоида - 750лв.

 

Общо взето важните моменти са: Феродовите дискове задължително се накисват в масло преди монтаж. След монтаж се проверяват хлабините спрямо зададените по спесификация и ако има разминаване - то тогава се подменят металните дискове/дифтунгите които държат даденият пакет. Втулките задължително се набиват на ръчна преса, като всяка една сглобка се проверява - съответно ако е прекалено стегната се шлайфа, тъй като в противен случай е възможно затягане на втулката при достигане на работна температура. Частите (валове, бутала и тн.) се проверяват за механично износване, съответно се подменят ако има нужда. Задължително се използва някакъв лубрикант при сглобяването, в случая аз използвах Lubegard Dr. Tranny Assemblee Goo. Прикачвам малко снимки:

 

Свалената кутия:

81ED73E0-6DC0-490C-8DFB-96C986AEA33C.thumb.jpg.69517fbfe381b400258a936863e07b8e.jpg

 

Дискове:

 

icudtl_dat.thumb.jpg.b8768c192970f102478f955c50bc807b.jpg

 

Ремонтен комплект:

 

A1F0AFC7-9FE4-4FC5-BF86-5BE400AB415A.thumb.jpg.62ac143d4fad033adc87e0188da11edf.jpg

 

Разглобена кутия:

 

chrome_crashpad_handler.thumb.jpg.7eebd453d2978d7a5c5948d82bd6e454.jpg

 

Старите части:

D834DEE0-9DE8-446C-8114-02641487E5F0.thumb.jpg.eb097d7180be40f94d901d16ebe1250c.jpg

 

Събрани съединители:

 

6A8E82AE-4994-4906-96E0-AE1D928F810D.thumb.jpg.c6ca6f8591b9b74a5ea0977a1759017e.jpg

 

Импровизирана скоба за демонтаж на бутало:

 

AE8FDE0B-B9EF-41FF-9B67-B2C132C341C1.thumb.jpg.ef6b1d97df15e7e025b63e3d73a3bbef.jpg

 

Общо взето това е, вече минах 4к, кутията се адаптира (колата е фейс), включва меко, не буксува, не издава звуци. Рано е все още да кажа, че ремонта е успешен, но съм оптимист като цяло.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@DaBoss: не знам с какво се занимаваш, но за подобен ребилд на кутията - хората искат поне 800лв за труд и ги правят кутиите за 2/3 дни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, може ли малко помощ!

Имам едно тропане отпред като на метал в метал. Чува се най вече по неравности - павета и спящи полицаи с бавна скорост на хубав път няма тропане. От два независими източника казват че вероятно рейка е тръгнала. Окачването уж е добре. Смених тампони на стабилизираща щанга и 2 биалети.

Може ли малко мнения от Вас? И евентуално инфо за тая рейка и какви са ми вариантите. Гледам че доста пари е май нова.

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай първо с пластмасовите кори отдолу,да не се разхлабила някоя.

При мен чукаше така ,но имах счупена кора отляво под шофьора. След това накрайници,скобите на спирачните апарати, магарето,рейка  ...и така.

Трудно се намира на тия коли откъде чука нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На някой ако му се занимава, в момента смяна на спирачна течност по програма 4+ в Порше е 66лв с включена течност. Също така има акция на Ауди за смяна на пасажерския еърбег безплатно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ходих на място в Порше запад и си записах час. Може да пробваш и по телефона, ако ти вдигне някой приемчик. Ще ти искат VIN ако не си ходил при тях, иначе може и с регистрационен номер. Еърбеци нямат налични и са с поръчка. Аз смених и двете. На предишния Пасат в един сервиз ми вкараха въздух в ABS а и от тогава ми държи влага и сменям в официалния сервиз. На 2 години се сменя по спецификация, аз я смених на 5 и педала стана по чувствителен.

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам къде може да се следи. Одавна бях решил да сменям течността и в случая ударих кьоравото. :)

Програмата е 4+ и няма горна граница. За беците май са ги осъдили в щатите че не са безопасни и затова са се загрижили. Пиши Audi A6 recall в Гугъл и ще видиш по години какво подменят за тяхна сметка. На по новите между другото видях че има рекол за скапания датчик за нивото на горивото, но нас не ни хваща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...