Jump to content

Не зареждайте от Петрол


jordanik

Recommended Posts

Не, не е имало никога заключения.. точно там е и парадокаслното..... А иначе: следил си всичко внимателно, нищо не си изпуснал, дишай дълбоко :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Точно края на ноември заредих на Лукойл Враца (аз съм от Монтана и бях тръгнал към София) в колата да е имало 20 литра нафта ,след зареждането колата осезаемо намали динамичноста си (грешката ми беше че винаги пълня до горе)! Две седмици преди това бях сменил дебитометър и колата вървеше на пушка ,помислих че си втълпявам но като тръгна да изпреварвам давам газ ,колата се форсира но няма тяга ,чак 4-та ръчкам да изпреваря Вектра 1,6 ! Веднага след това смених горивен филтър заредих малко нафта от друго място но пак същата работа , в Бош я качваха на диагностика и нищо проблемно не откриха ,а колата не върви .След празниците мъката стана още по-голяма разхода се увеличи ,а конете хептем намаляха вече вървеше по зле от старата ми 80 -ка ,пак диагностика и се установи че дебитометъра не работи правилно ,имаше някакви сажди по него и черна прах ,филтъра беше бял като пелена .

Майсторите се обаждаха до ,,Супер Дизел" и оттам казаха че това било от нафтата - Лукойл Враца .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Ти си намерил къде да заредиш бе колега... Аз преди, когато си купих първата Хонда зареждах само на ОМВ - ОГРОМНА ГРЕШКА! За 2 месеца 3 горивни филтъра, профилактика на карбураторите, промиване на резервоара и какво ли още не.После минах на ЛУКОЙЛ - огромен разход, мощност никаква, трудно палене в студено време, детонаций и тямподобни ужаси. От тогава зареждам САМО на Петрол, но в бензина задължително на 10 литра по 2 шишенца медицински спирт. Проблема е, че ние врачани тук просто нямаме къде да зареждаме. Бензиностанцийте са на Лукойл, Петрол, ОМВ и носкоро ШЕЛ. Газ зареждам на една малка газостанция, на която пропан-бутана е от Кълвача ГАЗ. Просто за сега нямаме алтернативи като Еко и други. Но лично аз повече на ЛУКОЙЛ, ОМВ и ШЕЛ няма да заредя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,ще внеса малко уточнение по темата.Всички мои наблюдения върху качествата на горивата се отнасят за петролните бази в София и околността.Не мога да твърдя,че положението е еднакво навсякъде,но фактите са показателни.Относно горивата на Лукойл,забележки нямам.Докато те зареждаха базите на Нафтекс/Петрол всичко беше на ниво.Проблемите настъпиха,когато доставките от Бургас спряха.Мога да ви гарантирам,че горивата излизащи от Нефтохима са качествени,но всички проблеми се получават по дългия път от рафинерията до бензиностанциите.По цялата тази верига/железници,автовози,петролни бази,бензиностанции/се краде,като за последно,а накрая количествата излизат точно-сещайте се как.Моята препоръка е да не зареждате на бензиностанции собственост на Нафтекс,които притежават и петролните бази на Петрол,поне докато не се изгладят противоречията с Лукойл.Бензиностанциите на Лукойл се зареждат от тях и предполагам,че няма да имате проблеми. По повод "замръзващия" дизел,мога да ви кажа,че това се получава защото при ниски температури парафина в него се отделя под формата на гъста утайка,която задръства цялата горивна уредба.Ефекта съм го наблюдавал,както в дизела от Лукойл,така и в Румънския от ОМВ.Във алпиндизела има някаква добавка,която предотвратява този ефект. :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав за добавката в алпин дизела на OMV,тя реагира с нафтата и не и позволява да се самарлагясва :box::unsure:

П.П.Трябва да се слага точно мл. на л.

Редактирано от kinjal
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то кво стана, дайте да си направим няколко бензиностанции за да караме нормално :unsure:

В старите теми за горивата имаше споделени подобни мнения, аз мисла , че е по добре всеки да си намери "своята" бензиностанция и да я сменя колкото си може по-рядко.

Все пак аз зареждам /предимно газ/ на Петрол перфект - чувал съм, че нямат общо със стария Петрол, както и веригите Престиж, и нямам проблеми засега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има едно такова чудо, дето го наричат Арктически дизел, ама е по-скъпичко и от високооктанов бензин :unsure::):box:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да пиша препратки, ще кажа кратко и ясно: V-Power Diesel от Шел. А вие не ги обичайте, няма проблем. Ама аз ще си паля с едно докосване и едно подгряване и утре сутрин, когато температурата ще падне под -20. Има и една добавка на Редекс за дизел, ама нея я сипвам и зиме и лете...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ее то тва е за сибир !тука колко, 3 месеца в годината я е минусова температурата я не!!

онзи ден чух че ЕС щяли да въвеждат нова хуиня за дизеловите аутомобили/черните облаци :) / всички трябвало да бъдат със филтър за твърди частици и няква спешъл течност/която е доста еФтина разбира се/да го почиства тоя филтър, при запалване беше мисля, та и наще нали се напъват да стават еуропеици като нищо може да го нахакат :box: цялата процедура по обурудването била има няма 1000 евра!!кво му плащаш!! :unsure:

Редактирано от kolio kioravoto prase
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, не че ми е работата да се мешам у дизела (че натам отиде леко темата) ама гледам в книжката на АУДИ 80 (90г) на 82 страница пише през зимата да се слага бензин в нафтата.

А по точно:

Летен дизел при 0 до -5града -> 15% бензин

Летен дизел при -5 до -15 града -> 30% бензин

Летен дизел под -15 -> НЕ СЕ КАРА!

Зимен дизел 0 до -15града -> Давай смело (не сипвай нищо)

Зимен дизел -15 до -25 -> 30% бензин

Пише: повече от 30% бензин НЕ СЛАГАЙТЕ!

Това никой дизелар ли не го практикува или си мислите че вашите мотори са по-особенни? Или тези които го практикуват не пишат тука?

Или си говорите 5 за 4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да допълня нещо преди някой ЕВЕНТУАААЛНО да е направил такава грешка, да сипва бензин в нафтата, ако ползва комон-рейл или пумпе-дюзе: дори и най-малкото количество бензин в нафтата при тези системи може да доведе до напълно блокиране/разваляне/прецакване/счупване/пр***аване на инжекциона и дюзите!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уизи е абсолютно прав. Това с добавянето на малко бензин важи само за стари модели коли. В последните дни доста се говори по ТV на тази тема, пишеше го и във вестниците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да пиша препратки, ще кажа кратко и ясно: V-Power Diesel от Шел. А вие не ги обичайте, няма проблем. Ама аз ще си паля с едно докосване и едно подгряване и утре сутрин, когато температурата ще падне под -20. Има и една добавка на Редекс за дизел, ама нея я сипвам и зиме и лете...

И аз не се оплаквам от Шел и целенасочено зареждам от там. Само че аз карам с нормалния дизел.

И аз запалих от раз днес. И вчера :-)

Мисля че и всеки месец да излизат такива теми, очакването да се стигне до някакъв конкретен извод е меко казано неоснователно -- нещата постоянно се променят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Положението с бензиностанциите в Булгария е повече от критично,факт безспорен.Преди 2 месеца някъде баща ми заредил V-power Racing oт Шел-а в Разград и колата вървеше повече от перфектно,но по стечение на обстоятелствата се наложи да зареди и от Лукойл-а в Исперих А-98.Мина колко време мина и явно количеството на Райсинга съвсем се е разредило и е останало основно от Лукойлското чедо и като реши тази кола,че няма да върви,неще и неще.Т.Е. тя си вървеше но разликата в мощността беше толова голяма,че и сляп човек да имаше в колата,щеше да усети разликата.Вярно,че между 100 и 98 октана има все пак някаква разлика ,ама чак пък толкова.

П.П. Най-много се наложи пак да се сменя горивен филтър!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвал съм и ще повторя.Зареждайте на Газтрейд,Коко знае :unsure:.Там горивата са румънски и си ги внасят сами,нема ОМВ, нема Лукойл, нема щуротии.На мен АУДИто само там ми е падало под 9/100 градско, лятото.

П.П.Преди около 2г баща ми изхвърли(по-точно изрина лопата) 3/4 резервоар "нафта" от Шел-Пазарджик(некъде по магистралата).Та от тогава кара само с АлпинДизел от ОМВ зимата.

Редактирано от OWNER
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам само да вметна едно лично наблюдение - всички, които са против Шел, казват "преди 2 години.... преди няколко години...." да, преди няколко години всяка бензиностанция на Шел беше отделна фирма и нещата бяха пародия. От известно време насам всички бензиностанции са си собственост на компанията и нещата са много по-напред...

Аз лично зареждам само там и досега никога не съм имал проблеми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е противоречиво това за Shell, тъй като колега на мой познат, зареждащ само на тая верига, си е сипал V-Power дизел и вчера не е могъл да запали. Мисля, че нещата опират не толкова до марката бензиностанции, а до управителите им... Ако им скимне да правят далавери, то тогава всичко опира до късмет. Зареждал съм по всички вериги и ми е трудно да определя къде горивото е най-качествено. Самото качество на Нефтохим-а ни е под всякаква критика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още много хора си мислят, че големите вериги бензиностанции принадлежат на OMW, Shell и т.н. Нищо подобно. Всичките тези бензиностанции принадлежат на еднолични търговци и разни ООД-та, които имат договор само да използват името на доставчика за гориво. Всеки от тях (ЕТ, ООД-та) сам си е финансирал построяването на обекта по чертежи на доставчика на гориво. След това пазаруването на гориво става по указания на доставчика и съвсем не означава, че винаги горивото е произведено от същия доставчик OMW, Shell и т.н.

Следователно "побългаряването" на горивата просто е неизбежно и съвсем непредсказуемо. Говори се, че само при ЛукОил имало надеждна система за контрол на качеството на горивата.

Има доста правдоподобни слухове, че в София на 2-3 места се "забърква" бензин от внесени компоненти от Румъния. Така се избягва огромния акциз и ДДС-то. При печалба 80 ст./литър може да се очаква същия бензин да попадне във всеки наш резервоар. Различните доставки на гориво съдържат различни добавки и подобрители, които не винаги са напълно съвместимипри различните доставки. Има зимна и лятна нафта.

Търговците трябва да изчакват по 1-2 часа за утаяване на доставеното гориво, но бизнесът е против връщане на клиент. При нафтата има по-дълъг срок на утаяване и затова може да се очаква да заредим 50 литра, а да платим 51-52 литра показание на колонката, която отчита нафтата заедно с мехурчетата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, от ОМВ зареждам, или от Лукойл, по добре върви колата с ОМВ...веднъж заредих от някаква непозната(не си спомням как се казваше бензиностнанцията)намира се в Богоров на магистрала Хемус от дясно...заредих и колата хвръкна буквално 20 литра ОМВ 35 литра от тази бензиностанция, стана по-шумна но динамиката се повиши значително, имате ли обяснение как е станава това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и за ОМВ не е вярно - бензиностанциите са си техни.

Самите бензиностанций може и да са техни,но ти се явяваш даваш некви пари/около 70к беше преди 2-3г/ и те правят управител и почваш да колиш и бесиш.Така беше във Враца-един бивш общински съветник я взе/заради него не разрешиха на ШЕЛ да си построи/ но после го смениха.Ами нали бившите бензиностанций на Ганчев са под шапката на ШЕЛ за незнам колко години :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...